Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:25:32 GMT

توليد داروي ضد سرطان از سم عقرب

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۶۰۱

خبرگزاری آریا-سم عقرب می‌تواند برای کنترل آفات و تولید دارو‌هایی همچون مبارزه با سرطان، فشار خون و ... مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معصومه ثمره‌فکری، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: فعالیت ما به‌صورت یک گروه پژوهشی تحقیقاتی با عنوان «علم و فناوری» است که در زمینه سم عقرب تحقیق و پژوهش می‌کنیم و البته هنوز محصول ما به مرحله تولید نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سم عقرب می‌تواند برای کنترل آفات بکار رود و در تولید دارو‌هایی همچون مبارزه با سرطان، فشار خون، تولید پادزهر عقرب و ... در زمینه پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تا به این لحظه با حمایت‌های مرکز تحقیقات واحد کرمان کار‌های پژوهشی خود را پیش برده‌ایم، عنوان کرد: تعدادی از وسایل مورد نیاز این تحقیق در آزمایشگاه واحد کرمان وجود دارد، اما ابزار دیگری مورد نیاز است که حدود 40 میلیون تومان برای تهیه آن برآورد هزینه کرده‌ایم و به حمایت‌های بیشتری در این زمینه احتیاج داریم.
وی در رابطه با حمایت‌های مورد نیاز برای توسعه این فرآیند گفت: در مرحله اول به مکانی برای استقرار آزمایشگاه احتیاج داریم، زیرا موضوع مورد تحقیق عقرب بوده که موجودی زنده‌خوار است و باید امکاناتی داشته باشیم که ماده غذایی برای او پرورش دهیم و شرایط لازم برای پرورش عقرب نیز فراهم باشد. همچنین برای تحقق اهداف به جذب تیم متخصصی در این زمینه نیازمندیم تا بتوانیم محصول را به مرحله تولید انبوه و تجاری‌سازی برسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضد سرطان سم عقرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس