Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کرم مرادی افزود: در سال زراعی جاری ۴۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و سه تا چهار چین در سال بهره برداران از اراضی کشت شده یونجه، محصول برداشت می‌کنند.

یونجه از بهار تا اواخر شهریور و حتی تا مهرماه در سه تا چهار چین برداشت می‌شود

او گفت: سرانه عملکرد هر هکتار در چهار چین ۱۴ الی ۱۶ تن در هر هکتار به صورت علوفه خشک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول یونجه شهرستان اسدآباد علاوه بر تعلیف دام به شهرستان‌های همجوار و سایر استان‌ها هم فرستاده می‌شود، یک‌سوم محصول یونجه شهرستان اسدآباد برای مصرف شهرستان بوده و دو سوم محصول به سایر نقاط استان همدان، تهران و اصفهان ارسال می‌شود.

 محصول یونجه شهرستان اسدآباد یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدی استان برای تعلیف دام است و این شهرستان رتبه اول تولید یونجه استان را دارد.

مرغوبیت محصول یونجه اسدآباد برای تعلیف دام از دلایل مهم تقاضا و صادر کردن آن به سایر استان‌های همجوار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: برای کاهش مصرف آب این محصول در حال حاضر ۹۰ درصد اراضی یونجه اسدآباد به شبکه آبیاری بارانی مجهز هستند.

یونجه یک گیاه علوفه‌ای چند ساله بوده که بین گیاهان علوفه‌ای به علت کیفیت خوب، و دارا بودن ذخایر غذایی از قبیل مواد معدنی مختلف کلسیم و انواع ویتامین‌ها به ویژه A و C مواد پروتئینی برای دام دارای اهمیت است.

کاشت این گیاه تأثیر بسیار مهمی در اصلاح زمین‌های زراعی از طریق تهویه زمین، برقراری تناوب و پایین آوردن آب سطحی زمین، ازدیادخاک و افزایش موادآلی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اسدآباد برداشت یونجه شهرستان اسدآباد محصول یونجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان