Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک که با حضور لطف اله سیاهکلی‌مرادی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ قطعه زمین دارای قرارداد صنعتی و کارگاهی راکد در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک با مساحتی بیش از ۱۲ هکتار، پایش، احصا و شناسایی شده که در شورای حل اختلاف بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین ۱۳ قرارداد راکد در سال‌های واگذار شده بود که در شورای حل اختلاف تکلیف تکلیف آنها مشخص و اخطار یا مهلت به آنها می‌شود که در صورت عدم تمکین و اقدام لازم و موثر  متقاضیان و به بهره‌برداری نرساندن زمین‌ها، قرارداد آنها فسخ و به متقاضیان جدید واگذار می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین مساحت شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک را ۹۵.۵ هکتار ذکر و ادامه داد: ۱۶۴ قرارداد منعقد شده که دارای ۵۶ قرارداد فعال و بهره‌بردار است.

صفاری اضافه کرد: در توسعه شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک با توجه به مشکلات زیست محیطی ملاحظات لازم انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: میزان فعالیت در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک نسبت به میانگین کشوری و استانی بیشتر بوده و ۱۳۱۹ مورد اشتغالزایی ایجاد شده است.

این مسئول اذعان کرد: شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در سال ۸۲ مصوب شده و از معدود شهرک‌هایی است که از هیات وزیران، دو مصوبه دارد‌ و نخستین واگذاری در سال ۸۹ انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات و نیازمندی‌ها جهت رفع موانع در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک می‌توان به راه دسترسی، واگذاری اراضی آستان قدس رضوی و شهرک دانشگاهی جهت طرح توسعه با توجه جهت رفع موانع متقاضی محور بودن شهرک صنعتی، کاهش هزینه انشعاب و آب بها، کمبود آب جهت صنایع بالا دستی شهرک به دلیل عدم پمپاژ آب و عدم معافیت مالیاتی به دلیل قرار گیری در شعاع ۳۰ کیلومتری از استان تعطیلی واحدها به علت کمبود و قطعی برق اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین کاسپین ۲ شهرکهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب یزد

پس از انتقاد محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ از وضعیت رها شده پساب یزد و احتمال بروز مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر، نشست تعیین تکلیف این منطقه برای رفع مشکل موجود، با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان در دفتر این نماینده برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان هر یک به بیان گزارشی از وضعیت پساب و میزان اختصاص یافته به مجموعه‌های مختلف ارائه کردند.

جوکار در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و بخشی هم در منطقه رسوب می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب به شرکتی تعلق دارد که فاضلاب شهر یزد را تکمیل خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: شرکت‌هایی که پساب به آن تخصیص یافته، اگر میزان مشخص شده را انتقال ندهند، علاوه بر جریمه، تخصیصی آنها به صورت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به صورت مصنوعی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و موسسه کوثر انجام پذیرد.

جوکار اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف بخش باقی مانده دیگر از این پساب نیز مقرر شد به صاحبان تخصیص اخطار داده شود تا نسبت به انتقال آن در اسرع وقت اقدامات لازم را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم