Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: تایید ملزومات ایمنی در طراحی نقشه های معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتشنشانی شهرداری تهران است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در شصت و ششمین جلسه شورا و در تذکری که تقدیم هیات رییسه کرد نسبت به واگذاری تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه به دفاتر خدمات الکترونیک و طراح هشدار داد و گفت: در ابتدا عرض تسلیت دارم خدمت بازماندگان کشته شدگان حادثه دلخراش فروریختن ساختمان های اداری و تجاری آبادان و طلب سلامتی برای مجروحین این حادثه و عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت نیروهای امدادی مستقر در صحنه که شبانه روز در حال تلاش برای رفع آثار این خسارت سنگین مشغول به فعالیت هستند، پیرو پیام مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات عبرت آموز برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی ، به شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی تذکر اجرای کامل ضوابط علی الخصوص مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را تقدیم می دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صادقی در ادامه افزود: در کنار این موضوع، شهرداری تهران اخیرا موضوع تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و طراح واگذار نموده و از 4 خرداد ماه امسال در سامانه های شهرسازی عملیاتی نموده است. شمول این بخشنامه قاطبه صدور پروانه املاک شهر تهران خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: نظر به اینکه امر تایید  ملزومات ایمنی در طراحی نقشه های معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتشنشانی شهرداری تهران بوده و با وجود داشتن نهاد تخصصی، واگذاری این امر به دفاتر خدمات الکترونیک که در حال حاضر فاقد تخصص ویژه در این حوزه بوده ، صرف تسریع در صدور پروانه بدون لحاظ تامین ایمنی و حفظ جان شهروندان در ساخت و ساز های جدید شهر تهران امری پذیرفته شده نمی باشد. لازم به ذکر است که در زمان بروز حادثه ، حواله دادن موضوع تقصیر به این نهاد و آن شخص و دفتر ، رافع مسئولیت شهرداری تهران نخواهد بود.

صادقی  اظهار داشت: از این رو مقتضی است ضمن توقف این بخشنامه ، با اخذ روش های نوین و هوشمندسازی ، ضمن تسریع در فرایند صدور پروانه ، این موضوع از حوزه تخصصی سازمان آتشنشانی خارج نگردد.  

این عضو شورا گفت: ضروری است تا جهت جلوگیری از بی توجهی مالکین ساختمان به بحث ایمنی، شهرداری تهران نسبت به اجرای ماده سوم مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی، مبنی بر انتشار فهرست ساختمان‌های دارای تأییدیه ایمنی (به همراه تاریخ اعتبار) و ساختمان‌های فاقد تأییدیه ایمنی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران مدیریت شهری ملزومات ایمنی شهرداری تهران صدور پروانه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه

عنایت‌الله راهنورد گفت: پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد طی تماس با سامانه ۱۲۵ جهت امدادرسانی در یک حادثه تصادف در شهرک منظریه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد افزود: در این حادثه، راننده خودروی سواری حین گردش در مسیر کنترل خودرو را از دست می‌دهد و دچار واژگونی و سقوط می‌شود.

بیشتر بخوانید

حادثه مرگبار در محور بروجن به شهرکرد

وی اضافه کرد: ماموران آتش‌نشانی سریعا در محل حاضر و ضمن ایمن‌سازی صحنه تصادف، نسبت به نجات و رهاسازی راننده و سرنشینان مصدوم اقدام کردند.

راهنورد ادامه داد: مصدومان پس از نجات تحویل پرسنل اورژانس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی