Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:06:42 GMT

حدود ۱۳۰ ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۱۱۰۲

حدود ۱۳۰ ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر امانی در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: بیش از پنج هزار اخطار به مالکان این ساختمان های پرخطر ابلاغ شده اما مشکلی را حل نمی کند بلکه باید رفع خطر کامل صورت بگیرد و باید تمام دستگاه های مربوطه اراده مشترک و تصمیم جدی بگیرند.

وی افزود: پس از ۶ سال از حادثه پلاسکو حادثه متروپل بار دیگر ایران را تکان داد و به عزای ملی تبدیل کرد، این حادثه علاوه بر هزینه‌های سنگین مالی و جانی و از دست رفتن حیات انسان های شریف، هزینه های حیثیتی و معنوی متوجه مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی و منطقه آزاد اروند و بسیاری از دستگاه های منطقه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متروپل یکی از طرح های مشارکتی شهرداری آبادان بود که نیمه کاره به چنین سرنوشتی دچار شد.

وی تاکید کرد: پس از حادثه پلاسکو هیاتی از سوی رییس جمهور تعیین شد تا گزارشی را ارائه دهند، آن گزارش توسط متخصصان دانشگاهی به صورت منصفانه و با بررسی تمام جوانب تهیه شد اما به بوته فراموشی سپرده شد، حادثه متروپل به این دلیل اتفاق افتاد که به این گزارش هیچ توجهی صورت نگرفت ما به یک گزارش ملی و اجماع سازی نیاز داریم.

امانی با بیان اینکه شهرداری موظف است در راستار ارتقا ایمنی ساختمان ها و کاهش نرخ حوادث اقداماتی را انجام دهد، افزود: پایش مستمر ایمنی ساختمان های بلندمرتبه و ارائه برنامه عملیاتی تا پایان سال دوم برنامه پنج ساله سوم شهرداری باید صورت بگیرد و درخواست داریم لیست این ساختمان های ناایمن منتشر شود همچنین باید تابلوهای ساختمان های پرخطر در این ساختمان ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

همچنین رییس شورای شهر تهران نیز در تذکری اظهار کرد: موضوع متروپل با پلاسکو متفاوت است اولی فروریخت دومی بر اثر حادثه آتش گرفت.

مهدی چمران افزود: ساختمان متروپل هنوز تکمیل نشده بود و فرو ریخت و خطرناک تر از حادثه پلاسکو بود که به دلیل آتش سوزی یک پیک نیک انجام شد.

وی تاکید کرد: ساختمان متروپل آتش نگرفت و به خودی خود فرو ریخت و باید این موضوع رسیدگی شود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه امروز در خیابان اردشیر در بلوار آیت الله بهبهانی رخ داد.

کوروش سبزعلی افزود: با اعلام وقوع این حادثه ۹ نفر از آتش نشانان با تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد:در این حادثه که بر اثر نشت گاز رخ داد، ٢ نفر مصدوم شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه به علت نشت اجاق گاز به وقوع پیوست.

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • واژگونی پراید در قزوین ۳ کشته برجای گذاشت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سنگلج در خطر است!
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟