Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح در این کشور و تصویب قانون کنترل سلاح شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان مراسم خاکسپاری یکی از کشته شدگان حادثه تیراندازی در یک سوپرمارکت در بوفالوی نیویورک، خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح در این کشور و تصویب قانون کنترل سلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین گزارش داد، وی در مراسم خاکسپاری روث ویتفیلد مسن ترین فرد کشته شده در حادثه تیراندازی بوفالو از قانون گذاران خواست تا قانون ممنوعیت استفاده از سلاح و کنترل سلاح را هر چه زودتر تصویب کنند.

هریس با اشاره به اینکه همه باید به پا خیزند و در برابر استفاده از سلاح بایستند، اظهار کرد این تیراندازی های مرگبار نباید دیگر اتفاق بیافتد و ما باید برای آن راه حلی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد ما می دانیم باید چه کاری انجام دهیم. باید استفاده از سلاح های جنگی را متوقف کنیم. سلاح های جنگی نباید جایی در جامعه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور افزود: چرا باید فردی بتواند به راحتی سلاح جنگی خریده و اقدام به تیراندازی به سمت دیگران بکند؟ آیا این موضوع تهدیدی علیه جامعه آمریکا نیست؟

تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس/ 19 کودک کشته شدندچرا آمریکا رتبه اول تیراندازی‌های جمعی مرگبار را داراست؟

 

حدود دو هفته پیش بر اثر تیراندازی یک مهاجم سفید پوست در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک، دستکم 10 نفر که همگی آنها سیاه پوست بودند، کشته شدند.

هفته پیش نیز بر اثر تیراندازی یک جوان 18 ساله در یک مدرسه ابتدایی در شهر اوالد تگزاس، 19 دانش آموز و 2 معلم کشته شدند.

قرار است جو بایدن امروز یکشنبه از منطقه اوالد در تگزاس و محل وقوع تیراندازی در این مدرسه ابتدایی بازدید کند.

این در حالی است که دو روز پیش انجمن ملی سلاح در آمریکا، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.                              

رئیس این انجمن اظهار کرد محدود کردن این حقوق انسانی و اولیه و محدود کردن آمریکایی ها برای حفاظت از خودشان، راه حل این مشکل نیست. ما باید امنیت مدارس را ارتقا داده، سیستم قضایی جنایی را تغییر داده و سیستم سلامت روانی آسیب دیده کشور را اصلاح کنیم تا بتوانیم با تیراندازی های مرگبار در آینده مقابله کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم.

ترامپ با تاکید بر اینکه لزومی ندارد که قانون کنترل سلاح در آمریکا تصویب شود، پیشنهاد داد مدارس می توانند از ردیاب فلز، ماموران امنیتی مسلح و راهروها و مسیرهای تک ورودی برای کنترل رفت و آمد استفاده کنند تا سطح امنیت خود را بالا برده و با حوادث تیراندازی مقابله کنند.

سناتور تد کروز نیز به عنوان یکی از سخنرانان این نشست ادعا کرد آسیب های اجتماعی باعث وقوع تیراندازی های مرگبار در آمریکاست و ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.

وی اظهار کرد کاهش حضور در کلیساها، بازی های ویدئویی خشن، داروهای اعتیاد آور، خشونت رسانه های اجتماعی و دیگر آسیب های اجتماعی زمینه را برای وقوع تیراندازی های مرگبار فراهم کرده و این موضوع ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.

کروز پیشنهاد داد هر مدرسه باید چندین مامور امنیتی مسلح داشته باشد و حتی در صورت لزوم، از نظامیان برای این کار استفاده کرد. همچنین کلاس های مدارس باید مجهز به درب های ضدگلوله باشند.

همچنین آمارهای جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که حوادث تیراندازی در سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعاً ناامیدکننده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیراندازی های مرگبار استفاده از سلاح سلاح در آمریکا کنترل سلاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

به گزارش دیجیاتو، تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بیانیه تیک تاک در واکنش به امضای «جو بایدن»

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

«معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌و‌کار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت:

«اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن