Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز،«سعید جابری انصاری» با بیان اینکه هدف از اجرای این ضوابط، رعایت اصول شرعی و حفظ امنیت اجتماعی خانواده ها و نیز صیانت از موسیقی اصیل کشورمان است افزود: بر اساس قانون، هرگونه اجرای موسیقی زنده اعم از سنتی یا پاپ در هریک از مکان های عمومی، بالاخص تالارها و سفره خانه های سنتی، منوط به اخذ مجوز از مراجع مختلف اداری و انتظامی است که در این میان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به لحاظ ماهیت کاری و شرح وظایف قانونی، باید درخصوص بررسی صلاحیت فردی و فنی مجریان و آثار آنان، انجام وظیفه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این اساس و  طبق قانون باید قبل از هرگونه عقد قرارداد با هنرمندان موسیقی نسبت به اخذ تأییدیه سوابق و صلاحیت فردی و نیز تأیید توانمندی کلیه عوامل اجرای موسیقی، اعم از نوازندگان یا خوانندگان اقدام گردد و پس از اخذ مجوزهای مربوطه، در چارچوب ضوابط و شرایط تعیین شده، اقدامات بعدی را صورت دهند.

جابری انصاری با بیان اینکه هرگونه اقدام یا عقد قرارداد بدون اخذ مجوزهای قانونی فاقد وجاهت و الزام است و تبعات ناشی از عدم رعایت ضوابط مذکور نیز بر عهده متخلفان خواهد بود متذکر شد: به همین منظور با  هماهنگی مناسبی با دادستان، مدیرکل  میراث فرهنگی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان و اتحادیه سفره خانه های سنتی و باغ تالارها صورت گرفته  که با جدیت و دقت بر حسن اجرای قوانین و ضوابط نظارت خواهد شد .

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه ها و مراجع ذیربط و مشارکت فعال مدیران تالارها و سفره خانه های سنتی و مراکزی که متقاضی اجرای موسیقی هستند، به این هدف مهم دست یابیم که در این مسیر لازم است که اتحادیه سفره خانه های سنتی ضمن تدوین بانک اطلاعاتی از متقاضیان و دراختیار قراردادن اطلاعات آنها به مراجع و اداراتی که در این خصوص مجوز صادر می کنند، نقش موثر و محوری خود را در اجرای هرچه بهتر این ضوابط ایفا نموده  تا بتوانیم به احسن نحو در تامین نشاط و حفظ حریم اخلاقی شهروندان و نیز صیانت از اصول شرعی و ضوابط فنی موسیقی اصیل ایرانی، انجام وظیفه نماییم.

برچسب‌ها البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز میراث فرهنگی البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز میراث فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سفره خانه های سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود