Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:29:45 GMT

بیش از ۸۰ درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شدند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۱۲۹۲

بیش از ۸۰ درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهیل توکلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۷۰ درصد مساحت کل استان گیلان را اراضی ملی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بر اساس آمار کل استان گیلان  یک میلیون و ۴۷۴ هزار هکتار است که از این میزان یک‌میلیون و ۱۷ هزار هکتار  اراضی ملی است.

وی با اشاره به امضا قرارداد کاداستر اراضی استان با مشاوران متخصص افزود: بر اساس قانون  کاداستر فقط مربوط به اراضی ملی نبوده و اراضی دولتی و مستثنیات را نیز  شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اجرای کاداستر را وظیفه  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و گفت:  اداره کل ثبت اسناد و املاک استان متعهد به اجرای کاداستر در ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی استان بوده که سال گذشته کاداستر ۴۵۳ هزار هکتار اجرایی شده و مابقی در سال جاری انجام می شود.

توکلی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات تثبیت کاداستر شدند، افزود: بیش از  ۸۰ درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شده و همچنین چیزی در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، کاداستر آنان به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کاداستر گیلان هزار هکتار اراضی ملی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد