Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تسلیحات خاص و جدید ارتش روسیه که در سالهای اخیر معرفی شده اما به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه نظامی به تولید انبوه نرسید خودروی رزمی BMP-T ملقب به ترمیناتور یا نابودگر است.

سرویس جهان مشرق _ ۹۵ روز از جنگ میان روسیه و اوکراین گذشت؛ نبردهای سخت و فرسایشی در جبهه شرقی در حال انجام است و ارتش روسیه در تلاش است تا با تصرف شهر سورودونتسک در استان لوهانسک آخرین نقطه تحت کنترل دولت اوکراین در این استان را نیز به چنگ آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولات روز نود و چهارم جنگ اوکراین:

۹۵ درصد از استان لوهانسک به تصرف ارتش روسیه درآمده است/ خریدهای نظامی دیوانه وار ارتش لهستان از ترس سرنوشت مشابه با اوکراین/ نگاهی به تسلیحات جدید اهدا شده به کی‌یف +نقشه و تصاویر

در نهایت به نظر می‌رسد کرملین به دنبال کسب موفقیت در شرق اوکراین با تصرف کامل منطقه دونباس (شامل دو شهر اسلاویانسک و کراماتورسک) و اتخاذ استراتژی دفاعی در جبهه جنوبی باشد که بیشترین موفقیت و تصرف شهرهای مهم شمال دریای سیاه در آن صورت گرفته است.

در سوی مقابل روز گذشته رسانه های ارتش اوکراین از ضد حمله بزرگ این کشور در حومه شهر خرسون در غرب رودخانه دنیپرو خبر دادند؛ خرسون خط اول دفاعی ارتش روسیه در جنوب اوکراین بوده و یکی از بالاترین تمرکز نیروها در کل خاک اوکراین را داراست؛ خرسون آخرین سرپل مهم ارتش روسیه در غرب رودخانه دنیپرو و امیدی برای عملیات آینده از این منطقه به سوی شهر میکولایف و بندر اودسا است و دفاع از آن تحت هر شرایطی برای مسکو امری حیاتی محسوب می‌شود؛ در صورتی که قوای اوکراینی بتوانند مدافعین روسی را از شهر خرسون عقب برانند دو شهر مهم ملیتوپل و بردیانسک در شرق دنیپرو مورد تهدید قرار می‌گیرند و حتی ممکن است ارتش اوکراین را در سودای حمله به شبه جزیره کریمه قرار دهد.

ورود Terminator روسی به میدان نبرد اوکراین

یکی از تسلیحات خاص و جدید ارتش روسیه که در سالهای اخیر معرفی شده اما به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه نظامی به تولید انبوه نرسید خودروی رزمی BMP-T ملقب به ترمیناتور یا نابودگر است.

این خودروی رزمی شامل برجکی است که بر روی شاسی تانک اصلی میدان نبرد T-۷۲ نصب شده و دارای دو توپ ۳۰ میلی متری ۲A۴۲، ۴، چهار موشک ضد زره آتاکا با برد ۴ کیلومتر، نارنجک انداز AD-۱۷ و تیربار ۷.۶۲ میلیمتری PKTM است. از این خودرو در نبردهای شهری و درگیری با دسته های ضد زره دشمن که در جنگ اوکراین به شدت فعال هستند می توان به نحو موثری استفاده کرد و در گذشته نیز در جنگ داخلی سوریه و نبرد با داعش در خاک عراق به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است اما مشکل اینجاست که تنها ۱۰ دستگاه از آن تحت خدمت ارتش روسیه قرار دارد؛ این در حالی است که ترمیناتور به ۵ کشور خارجی قزاقستان، الجزایر، جمهوری آذربایجان، پرو و عراق صادر شده است.

اخیرا نیز حضور این خودروهای رزمی در نبرد های مناطق جنگلی اطراف سورودونتسک در کنار تانک های تی ۷۲ به تصویر کشیده شد. روسیه در نهایت ۱۰ دستگاه از این زره پوش در اختیار دارد که در قالب یک گروهان سازماندهی شده اند. این گروهان نیز جهت تهاجم در محور سورودونتسک، به انجام عملیات در کنار دسته مرکزی نیروهای ارتش روسیه (CGF) مامور شده است.

بازگشت تدریجی آوارگان ماریوپل به منازل خود

تصاویر منتشر شده توسط منابع روسی از شهر بندری ماریوپل نشان دهنده حجم بسیار بالای خسارات به زیرساخت های این شهر پس از نبرد سنگین ۸۲ روزه در این منطقه است که دو هفته قبل با تسلیم آخرین دسته از قوای اوکراینی در منطقه آزوفستال به پایان رسید.

در میان تصاویر تعدادی از شهروندان اوکراینی نیز دیده می‌شوند که پس از پایان نبردها، به تدریج به منازل خود بازمی گردند.

توپخانه موشکی ارتش روسیه همچنان روشن است

علی رغم ادعاهای منابع غربی مبنی بر اتمام ذخایر موشکی ارتش روسیه، همچنان شاهد استفاده گسترده از موشک های بالستیک و کروز در جنگ اوکراین هستیم.

در طول سه ماه جنگ اوکراین بیش از ۲۵۰۰ تیر موشک بالستیک اسکندر یا موشک های کروز کالیبر و خا۱۰۱ توسط نیروی موشکی راهبردی روسیه به خاک اوکراین شلیک شده است و در روزهای اخیر نیز تصاویری از استفاده از این موشک ها علیه مواضع ارتش اوکراین در جبهه استان خارکیف در شمال شرقی این کشور دیده شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت تحولات جنگ اوکراین مسکو داعش منطقه دونباس الجزایر ماریوپل کروز اوکراین ارتش روسیه موشک بالستیک دونباس خرسون اخبار داغ ماریوپول خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارتش روسیه جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو