Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار استوری و سپس فحاشی علیه شاکی پرونده در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ علی عباسی کسانی در تشریح این خبر گفت: خانمی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت خانواده‌ام جهت مهمانی به منزل یکی از اقوام رفته که فرزند صاحبخانه از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار یک استوری به خانواده‌ام توهین کرد و با مراجعه بنده به دایرکت؛ وی اقدام به توهین و فحاشی علیه ایشان کرده است، لذا در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه توهین و فحاشی به اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم است، کارشناسان این پلیس با بررسی صفحه اینستاگرام مزبور و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، گرداننده صفحه را مورد شناسایی قرار داد و درنهایت طی یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی متهمه به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به پلیس فتا احضار شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد‌گمانی و شک یا انتقام‌جویی و یا سرگرمی به دیگران توهین نکنند، چراکه طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی، توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، مجازات بازدارنده برای محکومین در پی دارد؛ البته با توجه به نوع توهین، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت کردن توسط شاکی، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استوری اینستاگرامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟

پیج ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی به دلیل انتشار محتوای مجرمانه توسط مقام قضایی بسته شد.

منبع: چندثانیه

دیگر خبرها

  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • (عکس) پیام اینستاگرامی و احساسی وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • (عکس) استوری اینستاگرامی اوسمار برای محمدحسین میثاقی