Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در دنیا برای جمهوری اسلامی، برای بخش خصوصی ما نیست لذا باید تلاش شود ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی دو طرف بیش از پیش نزدیک و بیشتر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان فارس عباس مهدی بیرقدار در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران اظهار داشت: بازرگانان هر دو کشور آماده و علاقه برای توسعه ارتباطات هستند اما در واقعیت حجم مبادلات دو کشور بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در دنیا برای جمهوری اسلامی، برای بخش خصوصی ما نیست لذا باید تلاش شود ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی دو طرف بیش از پیش نزدیک و بیشتر شود تا بتوانند برای منافع هر دو کشور فعالیت کنند.

توافق‌های دیپلماتیک فارس و آفریقای جنوبی وارد فاز عملیاتی می‌شود

علی عوض‌پور، دبیر کل اتاق بازرگانی فارس نیز در این دیدار بیان کرد: کشور آفریقای جنوبی یکی از کشورهای هدف صادراتی استان فارس است و برای حضور تجار در بازار کشورها دو طرف باید برنامه‌ریزی دقیق، نیازسنجی مناسب و استراتژی کارآمد تدوین شود.

وی با اشاره به حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی فارس افزود: پیشنهادها و برنامه‌های مختلفی برای افزایش تعاملات این استان با کشورهای هدف صادراتی خود که آفریقای جنوبی یکی از آنهاست، ارائه شده است.

عوض‌پور اظهارداشت: آماده‌ایم جلسات کارشناسی و B to B مجازی را با حضور فعالان اقتصادی فارس و کشور آفریقای جنوبی برگزار کنیم و نظرات کارشناسی در خصوص افزایش مبادلات دو طرف را احصا و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: بازرگانان فارس از دیر باز ارتباطات تجاری با کشور آفریقای جنوبی داشته‌اند که این تعاملات در گذر زمان در فرهنگ مردم دو طرف ماندگار شده است.

دبیر کل اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: هم اینک نیز علیرغم بعد مسافت، تعدادی از تجار و بازرگانان فارس در آفریقای جنوبی فعالیت اقتصادی و تبادل تجاری دارند که یکی از زمینه‌های این همکاری در بخش فرش است که فرش فارس بسیار مورد استقبال مردم کشور آفریقای جنوبی است.

عوض پور عنوان کرد: آماده همکاری با سفارت کشور آفریقای جنوبی برای برقراری ارتباط مستمر و منظم مابین اتاق‌های بازرگانی دو طرف هستیم و همچنین برگزاری جلسات بی تو بی و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری از دو طرف را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخن سفیر آفریقای جنوبی در خصوص سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور تصریح کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که نقش بخش خصوصی و تعامل و ارتباطات بیشتر اتاق‌های بازرگانی در توافق های بین دو کشور پر رنگ دیده شود.

در ادامه این جلسه امید ماهرانی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کلان استانی، کشور آفریقای جنوبی یکی از مقاصد صادرات کالاهای استان فارس در نظر گرفته شده است و ما در اتاق بازرگانی برنامه‌هایی را در این زمینه تدوین و پیش‌بینی کردیم که شیوع بیماری کووید 19 مانع از اجرای این برنامه‌ها شد.

وی افزود: این درحالی است که 12 سال پیش نیز استان فارس به عنوان معین قاره آفریقا انتخاب شده بود و تمام برنامه‌های کشور ایران برای ورود به بازار این کشور از طریق استان فارس انجام شد.

ماهرانی اظهارداشت: هم اکنون ما مطالعات و زیرساخت‌های کشور آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم فضای کسب و کار خوبی را در این کشور برای تجار و بازرگانان فارس تدوین و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به گسترش فضای کسب و کار آفریقا در چند سال اخیر اضافه کرد: بر اساس مطالعات ما بیشترین زمینه همکاری اقتصادی فارس و آفریقای جنوبی می‌تواند در بخش‌های معدن، پتروشیمی، مصالح ساختمانی و دکوراتیو، توریسم و گردشگری و مواد غذایی باشد.

برقراری ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی، اولویت ماست

در ادامه این جلسه ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران هم گفت: ما به دنبال برقراری مجدد ارتباط دو سویه مابین آفریقای جنوبی و کشور ایران و استان فارس است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی رئیس جمهوری ایران در قالب هیئتی به کشور آفریقای جنوبی سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نیاز است برنامه‌هایمان را برای فردای بهتر دو کشور از سر گیریم ادامه داد: هم اکنون شرایط خوبی برای گسترش زمینه‌های همکاری دو طرف وجود دارد و ما باید برنامه‌ریزی کنیم از طریق دیپلماسی دیجیتال، تکنولوژی و خلاقانه بتوانیم برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم و گام برداریم.

کومالو عنوان کرد: اولویت ما در گسترش ارتباطاتمان، برقراری ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی دو طرف است و باور داریم هر چه ارتباط اتاق‌های بازرگانی قوی‌تر باشد تعاملات ما نتایج بهتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فارس در زمینه معدن و پتروشیمی فعالیت خوبی دارد ما می‌توانیم با اتاق ژوهانسبورگ به عنوان یک استان صنعتی آفریقای جنوبی ارتباط آن را برقرار کنیم تا هر چه سریعتر به نتایج ملموس نزدیک شویم.

کومالو افزود: تحریم‌های اعمال شده برای کشور ایران وجود دارد اما این دلیلی برای کمرنگ شدن تبادلات تجاری دو طرف نخواهد بود و در این شرایط شرکت‌های کوچک و متوسط  می‌توانند از شرایط و امکانات بهره‌برداری بیشتر و بهتری داشته باشند.

روابط تجاری و اقتصادی استان بوشهر با آفریقای جنوبی توسعه می‌یابد تحولات آفریقا| افزایش اختلافات نظامیان سودانی و سفر تبون به ایتالیا رایزن اقتصادی شرق آفریقا: سرمایه‌گذاران خارجی فکر نمی‌کنند کارخانه‌های ایران در تحریم‌ها فعال باشند +فیلم

سفیر آفریقای جنوبی در ایران بیان کرد: کار دولت‌ها انجام تجارت نیست بلکه آنها تسهیل کننده روند هستند و باید تلاش کنند فضای فعالیت برای بخش خصوصی فراهم کنند تا بخش خصوصی بتواند تجارت خود را انجام دهد.

وی اظهارداشت: از بعد از بیماری کووید 19، مسیر توافق های انجام شده با ایران را وارد فاز عملیاتی کرده ایم به طوری که هم اینک تبادلات گردشگر بین دو کشور و به ویژه استان فارس برقرار و فعال است. 

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتباط بین اتاق های بازرگانی بین اتاق های بازرگانی دو طرف سفیر آفریقای جنوبی کشور آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی برنامه ریزی استان فارس برنامه ها بخش خصوصی دو کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود