Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: امسال حدود ۸۷ میلیون دلار برای اهداف صادراتی استان در نظر گرفته شده است و در فروردین ماه ۹ میلیون دلار کالا صادر شد.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اقلام صادراتی استان بیشتر شامل شیرخشک، موکت، کیسه فریزر، دستکش، خوراک آبزیان و لوازم خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان تسهیلات بازسازی و نوسازی خطوط تولید دریافت می‌کنند

وی ادامه داد: برای افزایش صادرات محصولات تولید شده در استان به تولیدکنندگان تسهیلات بازسازی و نوسازی خطوط تولید داده می‌شود تا کالای به روز و با کیفیت و بازارپسند تولید شود همچنین تسهیلات در گردش برای افزایش تولید پرداخت می‌شود.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشتر تولیدات استان به کشور‌های همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود، اظهار داشت: در بحث بازاریابی به تولیدکنندگان کمک می‌شود تا بازار هدف در کشور‌های همسایه را بیابند.

انتقاد از بی‌ثباتی در قوانین صادرات

رستمی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که سد راه صادرات است قوانینی هستند که هر روز تغییر می‌کند، یک روز برای صادرات یک کالا تشویقی می‌دهند و روز دیگر برای همان کالا می‌گویند صادرکننده باید ارز مورد نظر را برگرداند.

وی با اشاره به اینکه رفع تعهدات ارزی برای واحد‌های صادرات‌محور ایجاد اشکال کرده است، ادامه داد: بخشی از صادرات ما به کشور‌های دیگر ریالی است و واحد تولیدی از دریافت‌کننده کالا ریال دریافت می‌کند و باید معادل آن رفع تعهد ارزی کند، پس باید ارز آزاد بخرد که این موضوع مشکل ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ما این مشکلات را با وزارتخانه مطرح می‌کنیم تا حداقل قوانین ثابت بماند، زیرا تا یک واحد تولیدی خود را با یک قانون وفق دهد یک مرتبه قانون تغییر می‌کند و اگر واحدی هم به صورت موردی مشکل داشته باشد پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان خانمیرزا ایجاد می‌شود

رستمی اضافه کرد: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان خانمیرزا در حال پیگیری است که در صورت تحقق کمک بسیاری به افزایش صادرات استان می‌کند.

وی گفت: سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری از نظر تحقق اهداف صادراتی رتبه یک کشور شد و حدود ۹۳ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شد، این در حالی است که هدف صادراتی استان ۳۲ میلیون دلار توسط وزارت‌خانه تعیین شده بود.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری محصولات کشاورزی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده شامل ۱۰ نفر، در ارتفاعات آس‌جم حوالی روستای تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا به سرعت تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی اضافه کرد: نجاتگران این ۱۰ نفر گرفتار را نجات دادند و به مکان امن منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد