Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سهمیه شرکت عمران شهرهای جدید از طرح ۴ میلیون واحدی نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد است که بنا به گفته علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تا کنون ۱۰۰ هزار واحد آغاز شده و تا تیرماه امسال ۱۰۰ هزار واحد دیگر به مرحله اجرا می‌رسد. از سوی دیگر تعدادی از واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام است که با تامین اعتبارات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از گفتگوی معاون وزیر راه و شهرسازی به نقل ایسنا را در ادامه بخوانید:

*پروژه نهضت ملی مسکن ابعاد مختلفی دارد و نباید فقط نگاهمان این باشد که در زمین‌های در اختیار، کلنگ بزنیم و شروع کنیم بلکه سه نکته را مدنظر قرار دهیم. اولین مساله اینکه بر اساس موقعیت متقاضیان موثر، ظرفیت‌سازی کنیم. مساله دوم این است که بر اساس طرحهای جامع و تفصیلی شهرها ظرفیت توسعه شهری را به وجود بیاوریم. در کنار آن طرح‌های زیربنایی و روبنایی را احداث کنیم. این نکته حائز اهمیتی برای من است که فقط دنبال مسکن‌سازی نیستم بلکه دنبال شهرسازی هستم. در واقع باید سکونت مطلوب برای زیست ایجاد کنیم.

*در اطراف تهران شهر جدید فردوس، خوارزمی و اعتمادیه در مرحله مطالعات است. جمعیت‌پذیری که در این شهرها در نظر می‌گیریم بر اساس استعدادهای تامین زیرساخت‌ها بخصوص موضوعات مرتبط با وزارت نیرو در حوزه آب است. مساله دیگر به معارضات مربوط می‌شود که باید تعیین تکلیف شود.

*(سرنوشت تعدادی از واحدهای مسکن مهر باقیمانده در استان‌های تهران و البرز) تاکید آقای رییس‌جمهور و دستور وزیر راه و شهرسازی است که مسکن مهر تا پایان سال تعیین تکلیف شود. در این زمینه دو ملاحظه داشتیم؛ یکی بحث بودجه و اعتبارات مورد نیاز است که درخواست کردیم یا از طریق صندوق ملی مسکن یا تهاتر بتوانیم بودجه مورد نیاز را برای تکمیل مسکن مهر داشته باشیم. با نظر مثبت ساختار دولت و وزارت راه و شهرسازی، امیدواریم که بحث تامین منابع مالی و بودجه رفع شود. مساله دوم تعیین تکلیف پیمانکاران است. با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در اتمام عملیات عمرانی شکل گرفته است، امیدواریم بتوانیم وضعیت پیمانکاران را تعیین تکلیف کنیم. در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها همکاری مناسبی شکل گرفته است. اغلب این واحدها در استان تهران قرار دارد که در این زمینه استاندار و معاونت عمرانی استان، همکاری بسیار خوبی با ما دارند. این اراده در کل عناصر مدیریتی دولت است که انشاءالله بتوانیم موضوعات مسکن مهر را با وجود آنکه بودجه آن بار سنگینی به دولت تحمیل می‌کند تا پایان سال جاری به سرانجام برسانیم.

*( مترو پرند و پردیس) درخصوص مترو شهر جدید پرند، شرکت عمران متعهد شده که در راستای این طرح ملی، تامین اعتبار کند. این بخش را در دستور کار قرار داده‌ایم و بقیه منابع هم توسط شهرداری تهران و شرکت مجری تامین می‌شود. در حال حاضر مترو پرند به شدت فعال است و امیدواریم شاهد افتتاح آن در دهه مبارک فجر سال جاری باشیم. مترو پردیس هم بر اساس مطالعات نشریه ۷۷۷ که ضوابط آیین‌نامه‌ای بازنگری طرحهای حمل و نقل را شامل می‌شود توسط مشاور در حال بازنگری است. هم اکنون برآوردها و طرح اجرایی در حال بررسی مجدد است. مترو پردیس هم یک پروژه ملی است که برای تسهیل در رفت و آمد ساکنان شهر جدید پردیس با شهرهای همجوار اهمیت بسیاری دارد. امیدواریم بتوانیم این قضیه را بعد از یک کار کارشناسی دقیق تعیین تکلیف کنیم.

کد خبر 679749 برچسب‌ها مسکن تهران شهر مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن تهران شهر مترو تهران تعیین تکلیف شهر جدید مسکن مهر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس

‌کادر فنی و فدراسیون کشتی تصمیم نهایی خود را در خصوص حسن یزدانی به‌عنوان منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم خود را در مورد انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد. نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

۱- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰ روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، حسن یزدانی که ۹ ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و در صورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، او ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک پاریس خواهد بود.

۲- در صورتی که شرایط درج شده در بند یک حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی‌پوش این وزن اتخاذ خواهد کرد.

رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان روزهای ۱۷ تا ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.


کد خبر 748799

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران