Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شعر نمازجمعه و دومین جشنواره عکس نمازجمعه، با یادی از قربانیان متروپل آبادان و عرض تسلیت به مردم ایران، اظهار داشت: نمازجمعه یک عنایت بسیار بزرگ خداوند متعال درباره جامعه اسلامی و مومنان است که باید قدر آن را بدانیم و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمازجمعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک واجب نمادین به شمار می‌آید که ظرفیت‌های شگرفی در محور خودسازی، تطهیر جان، جلا دادن روح و ذهن مومنان دارد. علاوه بر این، نماز در طراحی جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ تا جایی که به طور خاص نمازجمعه و خطبه‌های آن موجب انسجام در تحقق آرمان‌های مشترک مسلمانان می‌شود. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مسیری که ما برای تحقق تمدن اسلامی باید طی کنیم، از همین مسیر می‌گذرد، تصریح کرد: ابعاد مختلف نمازجمعه را در بیش از ۴۰ سال در پرتو انقلاب اسلامی مشاهده کرده‌ایم. در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی و بعد دفاع مقدس و پس از آن، نقش آفرینی نماز جمعه بین نیرو‌های انقلابی خاطره‌انگیز بوده است و اگر به تاریخ انقلاب اسلامی با دقت نگاه کنیم، به آثار نمازجمعه و اتحاد ملی در این اجتماع پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه حقِ نماز جمعه به درستی ادا نشده است، گفت: ما ائمه جمعه هنوز فاصله زیادی داریم که حق نمازجمعه را ادا کنیم و شکر آن را به جای آوریم. از نهاد‌های مسئول تا هنرمندان و نخبگان، همه درباره نمازجمعه کوتاهی کردیم. بر همین اساس، لازم است برای حق شناسی و شکرگزاری در مسیر پیش‌رو تصمیم‌گیری مناسبی داشته تا به هدف‌های بزرگی که برای رسیدن به نماز تراز اسلامی داریم برسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه زبان هنر در ترویج، تبیین و همچنین نفوذ پیام‌ها نقش بی‌بدیلی دارد، خاطر نشان کرد: هر هنری به کمک دین بیاید، اول خودش فیض می‌برد و برکاتش قابل تصور نیست، بعد هم به مسئولیت اصلی خود عمل کرده است. بنایراین، این مراسم نشانگر رویکرد ما مبنی بر دعوت از اصحاب هنر برای حرکت در این مسیر توجه به نماز جمعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه ما سعی داریم با استفاده از این ظرفیت هنری در ترویج نماز جمعه و فراخواندن اقشار گوناگون به این فرضیه الهی عمل کنیم، گفت: جشنواره عکس و شعر نماز جمعه بسیار دلنشین بود و ما را به بخش‌هایی کمتر دیده شد، هدایت کرد. این اقدام که با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیما برگزار شد، زمینه‌ای برای خلق آثار فاخر است که جا دارد از آقای قزوه به عنوان دبیر بخش شعر و آقای سلیمانیان دبیر بخش عکس تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه آرمان های مسلمانان حجت الاسلام علی اکبری انقلاب اسلامی ائمه جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است

  احمد آرامی  بیان کرد: شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده است.

آرامی تأکید کرد: نقش شورا در آبادانی روستا و شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند که کلیه کارهای عمرانی در شهر و روستا زیر نظر شورا انجام می‌شود. در روستاها کار عمرانی بر اساس درخواست و مصوبه شورای اسلامی آن روستا به دهیاری روستا ابلاغ می‌گردد و دهیار را موظف به اجرای مصوبه شورا پس از اخذ مجوز کمیته تلفیق که در بخشداری محل انجام می‌شود را می‌نماید .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران با رأی اکثریت مردم که توسط وزارت کشور در ایران و فرمانداری‌ها در شهرها و بخش‌ها انجام می‌گیرد که مردم هر شهر و یا روستا به محل برگزاری و مقر صندوق رأی‌گیری مراجعه و رأی خود را به صندوق می‌اندازند و طبق قانون با نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دیگر بازرسین حاضر صندوق انتخابات انجام و در پایان نامزدهای شورا هر کدام که اکثریت آرا را داشته باشند به‌عنوان شورای شهر یا روستا انتخاب می‌شوند .

آرامی افزود: شورای اسلامی در روستاهایی که جمعیت آن ۲۰۰۰ نفر باشند تعداد اعضای شورا ۵ نفر و روستاهای کمتر از ۲۰۰۰ نفر سه نفر به‌عنوان شورا انتخاب می‌شوند که اعضای شورا از بین خودشان یک نفر رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند و مدت چهار سال به کار شورا ادامه می‌دهند .

وی در خصوص وظیفهٔ شورا افزود: وظیفه شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات روستا و تعیین یک نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به‌عنوان دهیار روستا انتخاب می‌کند تا دهیار کلیه مصوبات شورای اسلامی را که هدف آن پیشبرد و برطرف‌کردن مشکلات روستا مثل انجام روشنایی معابر روستا جمع‌آوری زباله‌ها،،،،،و غیره و آنچه کار عمرانی که در روستا انجام می‌گیرد .

وی افزود: طبق مصوبات شورا باید انجام شود عملکرد شوراها زیر نظر بخشداری محل انجام می‌گیرد که با کمک شورای اسلامی بخش انجام می‌گیرد و تمام مشکلات شوراها توسط بخشدار انجام می‌شود در قانون اساسی کشور برای شوراهای اسلامی روستا هزینه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ چون شورای اسلامی روستا یک نهاد مردمی که به دلیل اختیاراتی که در حوزه‌های نظارتی و مدیریتی برعهده دارد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و برجسته مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود که هیچ‌گونه دستمزدی از هیچ نهاد دولتی و مردمی دریافت نمی‌کند و برای رضای خداوند و رضایت و آبادانی مردم روستا خدمت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس