Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش یورواستات (دفتر آماری اتحادیه اروپا)، زنان در اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی بیشتر از مردان تحصیل کرده هستند. ایرلند دارای بیشترین و رومانی دارای کمترین میزان افراد تحصیل‌کرده در اروپا است.

بر اساس داده‌های آژانس آمار اروپا، ایرلند کشور پیشتاز اروپا است چراکه حدود ۵۰ درصد از افراد ۲۵ تا ۷۴ ساله این کشور دارای تحصیلات عالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس آن، لوکزامبورگ با کمتر از ۵۰ درصد و قبرس با حدود ۴۵ درصد، جمعیت تحصیل‌کرده اروپا را تشکیل می‌دهد. میانگین تعداد افراد تحصیل‌کرده در کشورهای اتحادیه اروپا کمی بالاتر از ۳۰ درصد است.

در طرف دیگر این طیف با کمترین تعداد افراد دارای تحصیلات عالیه، رومانی، ایتالیا و جمهوری چک قرار دارد، جایی که سطح تحصیلات عالی حدود ۲۰ درصد است.

این میزان به ویژه در رومانی پایین است و در واقع کمترین درصد در اتحادیه اروپا است، جایی که افراد دارای مدرک دانشگاهی یا معادل آن حدود ۱۸ درصد از جمعیت بین ۲۵ تا ۷۴ سال را تشکیل می‌دهند.

آموزش عالی به طور چشمگیری برای ورود به بازار کار توسعه یافته اتحادیه اروپا حیاتی است. از آنجایی که بازار کار و زندگی روزمره به هم مرتبط است، از طریق فرآیند دیجیتالی شدن، تقاضا برای کارهای تخصصی افزایش یافته است.

به طور کلی، حتی تحصیلات متوسطه به معنای دبیرستان یا آموزش فنی‌حرفه‌ای، حداقل سطح تحصیلات در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند افراد را قادر به مشارکت کامل در جامعه و داشتن یک زندگی رضایت بخش کند. به همین دلیل است که در سال ۲۰۲۱، اتحادیه اروپا تهیه بسته جامع اقدامات را با هدف افزایش تحصیلات عالی در بین جوانان (۳۴-۲۵ سال) به ۴۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ اتخاذ کرد.

حدود نیمی از کشورهای عضو قبلاً به این هدف رسیده‌اند و ایرلند گزارش می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از جمعیت آن، هدف مذکور را محقق کرده‌اند.

زنان در اتحادیه اروپا به طور متوسط تحصیل‌کرده‌تر از مردان هستند. طبق داده‌های یورواستات، آن‌ها در سال ۲۰۱۹ به هدف آموزش عالی ۲۰۳۰ یعنی ۴۵ درصد رسیدند. در سال ۲۰۲۱، این تعداد به ۴۶.۸ درصد افزایش یافت.

برای مقایسه باید بدانید که سهم مردان با تحصیلات عالی در سال ۲۰۲۱ تنها ۳۵.۷ درصد بود. علی‌رغم اینکه تعداد مردان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها در مدت مشابه در حال افزایش بوده است، اما این روند با سرعت کمتری انجام شده و منجر به شکاف ۱۱.۱ درصدی بین این دو گروه شده است.

جالب است بدانید که تنها دو کشور در اتحادیه اروپا وجود دارد که مردان تحصیل‌کرده در آن از زنان پیشی گرفته‌اند: رومانی و بلغارستان.

کد خبر 578237

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سطح تحصیلات کشورهای تحصیلکرده کشورهای جهان کشورهای اروپایی یورواستات ایرلند رومانی قبرس لوکزامبورگ ایتالیا دانستنی های عمومی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتحادیه اروپا تحصیلات عالی تحصیل کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین امتیاز در پنج لیگ معتبر اروپایی؛ قهرمانان در صدر + عکس

هر سه تیم قهرمان سری آ، لالیگا و بوندسلیگا در صدر جدول امتیازی در لیگ‌های معتبر قرار گرفته‌اند.

طرفداری | اینتر با دو امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به رئال مادرید، بیش‌ترین امتیاز را در میان تمامی تیم‌های 5 لیگ معتبر اروپایی به دست آورده است.

با گذشت بیش از 8 ماه از آغاز رقابت‌های فصل 24-2023 در 5 لیگ معتبر اروپایی، اینتر با کسب 89 امتیاز از 35 بازی، بیش‌ترین امتیاز را در میان تمامی تیم‌ها به دست آورده است. در به‌روزرسانی قبلی LiveScore هم اینتر صدرنشین جدول کلی 5 لیگ برتر اروپا بود؛ اما حالا رئال مادرید در صورت برتری در بازی بعدی خود می‌تواند این صدرنشینی را از نراتزوری پس بگیرد. نکته جالب در مورد این رده‌بندی حضور سه تیم قهرمان لیگ‌های سری آ، لالیگا و بوندسلیگا در بین سه تیم برتر این جدول امتیازی است.

پس از اینتر، رئال مادرید با 87 امتیاز از 34 بازی در جایگاه دوم قرار گرفته است و بایرلورکوزن با 84 امتیاز از 32 بازی در جایگاه سوم ایستاده است. سه بازی کمتر بایرلورکوزن نسبت به تیم اینتر و همچنین شکست‌ناپذیری این تیم، نشان از عملکرد فوق‌العاده ژابی آلونسو و شاگردانش می‌دهد. در ادامه نگاهی به جدول امتیازی تیم‌ها در پنج لیگ معتبر اروپایی می‌اندازیم.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • بیشترین امتیاز در پنج لیگ معتبر اروپایی؛ قهرمانان در صدر + عکس
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا