Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه مجلس به راحتی از موضوع و سیاست مالیات بر دخانیات گذشت، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاههایی که در بحث تولید و عرضه دخانیات دخیل هستند باید برای کاهش مصرف دخانیات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرگاه در بحث کاهش عرضه و تقاضا قدم برمی‌داریم برخی میگویند اشتغال به خطر میفتند، باید سوال کنیم اشتغال به چه قیمتی، پیش بینی میشد حدود سی هزار میلیارد تومان از مالیات به دخانیات عاید نظام سلامت شود که در حال حاضر وزارت بهداشت چندین برابر آن را برای درمان و عوارض مصرف دخانیات صرف می‌کند.

حیدری افزود: درحال حاضر از وضعیت موجود راضی نیستیم و ما به دنبال سلامت مردم و توسعه سلامت جامعه هستیم.باید سوال کنیم چرا باید قوانین احصا پیدا نکند؟ و چرا امروز باید مصرف دخانیات در بانوان افزایش پیدا کند و چرا باید برای جذب جوانان موضوع معطر و معسل کردن آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: وقتی بحث افزایش مالیات مطرح می‌شود عده‌ای میگویند این موضوع باعث افزایش قاچاق می‌شود حال این سوال پیش می‌آید که اکنون قاچاق دخانیات نداریم؟

حیدری افزود: میانگین سنی مصرف دخانیات کاهش یافته است، خوشبختانه دادستان کشور عرضه دخانیات در رستوران‌ها را ممنوع اعلام کردند و رستورانها اجازه عرضه قلیان را ندارند، این موضوع در برخی استان‌ها رعایت می‌شود و متاسفانه برخی استان‌ها نیز به موضوع بی توجه هستند.

ادامه دارد/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون مواد بهداشت سلامت مصرف دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات