Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهردار شیراز با اشاره به سرفصل‌های مشترک برای همکاری بر خواهرخواندگی شیراز با شهرهای مهم آفریقای جنوبی تاکید و از پیشنهاد سفیر آفریقای جنوبی در ایران مبنی بر خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز استقبال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، از روز گذشته سفیر آفریقای جنوبی به این کلانشهر سفر کرده و با مسئولان استانی، شهری و بخش خصوصی فارس دیدار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی با شهردار شیراز پیشنهاد خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز مطرح و از سوی دو طرف با استقبال مواجه شد. 

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در این دیدار با اشاره به سرفصل‌های مشترک برای همکاری بر خواهرخواندگی شیراز با شهرهای مهم آفریقای جنوبی تاکید و از پیشنهاد سفیر آفریقای جنوبی در ایران مبنی بر خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز استقبال کرد.

وی با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری و بیان ظرفیت‌های شیراز در انواع مختلف گردشگری اظهار داشت: این موارد زمینه و فرصت خوبی برای سفر به شیراز و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و علاوه بر این حمل ونقل درون شهری و ریلی، مدیریت هوشمند شهری در زمینه‌های جمع آوری پسماندهای شهری و نحوه مدیریت آن‌ها نیز می‌تواند زمینه همکاری باشد. 

ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با ارائه پیشنهاد "ژوهانسبورگ" به عنوان شهر خواهرخوانده شیراز گفت: این شهر در حال پیشرفت هست و منابع طبیعی خیلی خوبی دارد که می‌تواند همراه با شیراز یکدیگر را تکمیل کنند. 

به گفته وی از نظر شهرسازی ژوهانسبورگ، شهرک‌هایی در اطراف هسته مرکزی شهر ساخته شده که با امکانات خوب، بار افزایش جمعیت شهری را برعهده  دارد و وقتی که شیراز را با ژوهانسبورگ در نظر می‌گیرم، تجارب عملی زیادی وجود دارد که می‌تواند این تجارب، تبادل شود و از نظر سیستم مدیریتی نیز خیلی از دانسته‌هایشان را در اختیار هم قرار دهند.

در دیداری دیگر که روز گذشته انجام شد، سفیر آفریقای جنوبی با استاندار فارس به گفت‌وگو نشست. وی با اشاره به ظرفیت مناسب استان فارس،  موافقت خود را مبنی بر تشکیل کمیته مشترک بین کشور آفریقای جنوبی و استان فارس اعلام کرد.

طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت‌های تاجیکستان اجرا می‌شودخواهرخواندگی یزد با شهرهای ایرانی انجام می‌شوداستاندار کرمان برای خواهرخواندگی کرمان و یکی از شهرهای لبنان اعلام آمادگی کرد

همچنین محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز با اشاره به نقاط تفاهم مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی گفت: زمینه همکاری جدی فراوان‌تری نسبت به قبل، بین این دو کشور وجود دارد و همکاری موثر استان فارس در حوزه پزشکی با آفریقای جنوبی طی سال‌های متمادی در زمینه‌های آموزشی دارویی، درمانی و خدمات  شکل گرفته و قابل افزایش است. 

نماینده عالی دولت در فارس بر ارتقا سطح همکاری دو کشور در حوزه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی با توجه به ظرفیت های بیشمار ایران مخصوصاً استان فارس نیز تاکید کرد و افزود: درخصوص صنایع تبدیلی مواد غذایی، الکترونیک، نفت و انرژی قابلیت همکاری گسترده وجود دارد.

وی با بیان اینکه شیراز و استان فارس دارای بهترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمادگی داریم در  زمینه علم، پژوهش و فناوری گام‌های موثر خوبی را با کشور آفریقای جنوبی برداریم.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفیر آفریقای جنوبی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷