Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:41:03 GMT

شبکه اینترنت ۶G تا ۲۰۳۰ از راه می رسد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۲۵۴۱

شبکه اینترنت ۶G تا ۲۰۳۰ از راه می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، هرچند شبکه ۵G هنوز به طور کامل در سراسر جهان قابل دسترس نیست، نسل اینترنت۶G هم اکنون در حال توسعه است. کوالکام، اپل و گوگل از جمله شرکت های در حال توسعه این فناوری هستند. اکنون به نظر می رسد نوکیا نیز به این جرگه پیوسته است.

پکا لوندمارک مدیر ارشد اجرایی نوکیا هنگام سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ادعا کرد شبکه ۶G موبایل تا پایان دهه جاری عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوند مارک هنگام سخنرانی در پنلی در این مجمع اشاره کرد شبکه های اینترنت ۶G موبایل تا ۲۰۳۰ میلادی در دسترس خواهند بود. با این وجود او معتقد است که در آن زمان موبایل ها تنها ابزار ارتباطی در این شبکه نخواهند بود.

مدیر ارشد اجرایی نوکیا در این باره گفت: تا زمان عملیاتی شدن اینترنت ۶G، به طور حتم موبایل های فعلی تنها وسیله ارتباطی متداول نخواهند بود. ابزارهای زیادی ساخته می شوند که به طور مستقیم در بدن انسان قرار می گیرند.

او به جزئیات این امر یا اشکال آن اشاره نکرد اما در ادامه سخنانش اعلام کرد تا ۲۰۳۰ میلادی هرچیزی یک دوقلوی دیجیتالی خواهد داشت که به طور حتم منابع رایانشی عظیمی را ملزوم می کند.

شرکت ها از هم اکنون سرمایه گذاری عظیم در ۶G را آغاز کرده اند. پیش بینی می شود برخی از بزرگترین شرکت های فناوری دنیا در مسیر توسعه نسل آتی فناوری شرکت و یا حتی همکاری کنند.

این درحالی است که هنوز تعداد زیادی از کاربران از اینترنت۴G به ۵G گذر نکرده اند. به خصوص در بخش هایی از هند این امر صادق است که مردم هنوز سرعت واقعی شبکه ۴G را تجربه نکرده اند.

در حال حاضر سرعت ۶G مشخص نیست اما در آینده نزدیک توسط اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) تعیین می شود. البته تخمین زده می شود سرعت آن ۱۰۰ بار بیشتر از ۵G باشد.

کد خبر 5501843 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت نوکیا اینترنت 5G نوآوری حاکمیت سایبری گوگل روسیه فناوری فضایی امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات رسانی پست قانون تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان عیسی زارع پور کشاورزی زلزله شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟