Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی نمکی در دومین روز از برگزاری هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد گفت: با تاکید وزیر بهداشت بر برنامه محوری، شورای سیاست گذاری این وزارتخانه که با ۱۸ سال سابقه دارای نقاط قوت و ضعف بود با یک ترکیب، ساختار و ماموریت جدید با استفاده از ظرفیت فکری نخبگان و دانشمندان و کارشناسان احیا و احصا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور بیش از ۷۰ نفر از مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و ۴۰ نفر از مدیران ستادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز هفتم خرداد ماه آغاز شده است و به مدت ۲ روز در مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت در حال برگزاری است.

مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر این اساس ۲ برنامه شامل یک برنامه کوتاه مدت یا ضربتی سه ماهه از شهریور تا آذر ماه سال ۱۴۰۰ برای واکسیناسیون گسترده برای کنترل عمومی ویروس کرونا که اکنون در یک وضعیت با ثبات در این خصوص قرار دارد و نیز "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت کشور" به عنوان برنامه کلان و راهبردی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم به عنوان سند بالادستی تدوین شد.

او گفت: در این طرح ۱۶ هدف کلان دنبال می‌شود که شامل تقویت، بازسازی و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت، تامین رضایتمندی گیرندگان خدمت و تعالی خدمات بالینی در مراکز درمانی و پیش بیمارستانی است.

نمکی گفت: ارتقای وضعیت رفاهی و معیشتی دانشجویان و دستیاران رشته‌های تخصصی علوم پزشکی، ارتقا و اعتلای سطح فرهنگی دانشجویان، دستیاران، کارکنان و اعضای هیات علمی، پیاده‌سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توسعه کمی و کیفی مراکز دانشگاهی و بومی گزینی با هدف استقرار عدالت آموزشی و توجه به مناطق کم برخوردار، ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه در عرصه سلامت و ارتقای عدالت پژوهشی، از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستیابی به فناوری‌های نوین در علوم پزشکی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، نهادینه سازی و توسعه فناوری‌های سلامت و هدایت طرح‌های تحقیقاتی به سمت نیاز‌های جامعه و خلق ثروت از دانش، از دیگر اهداف این طرح کلان است.

او گفت: امنیت تغذیه، ارتقای ایمنی و سلامت غذا، ارتقای بهره وری خدمات نظام سلامت، بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه سازی طب سنتی- ایرانی، شفاف سازی اطلاعات، مبارزه با فساد و تعارض منافع در نظام سلامت، تامین منابع مالی پایدار نظام سلامت، استفاده حداکثری از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی و تقویت همکاری‌های درون و برون بخشی در نظام سلامت نیز از دیگر اهداف کلان این طرح محسوب می‌شود.

نمکی گفت: دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی، توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی، تقویت و همه گیری و پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی و تامین منابع پایدار در بخش سلامت از مهمترین ویژگی‌های طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است.

مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتظار می‌رود کارگروه پرستاری ذیل دبیرخانه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در دانشگاه‌ها زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و برنامه راهبردی در حوزه پرستاری از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ بر اساس اهداف کلان و اولویت‌های طرح و نیز برنامه عملیاتی سالانه بر اساس برنامه راهبردی تدوین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن ایرانی کرونا درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت علوم پزشکی نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی