Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش یک آژانس فدرال آمریکا این ادعا را مطرح می‌کند که اقدامات چین برای دستیابی به امنیت غذایی و همچنین سیاست های پکن در حوزه کشاورزی می‌تواند برای واشنگتن تهدید محسوب شود.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست به نقل از تارنمای شبکه آر تی، این مسئله در گزارش کمیسیون بازبینی امنیتی و اقتصادی آمریکا-چین که بر بررسی منافع پکن در بخش کشاورزی آمریکا متمرکز بوده، عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامت این آژانس مدعی شده اند که شرکت‌های چینی می‌توانند برای سرقت مالکیت معنوی، تضعیف زنجیره های تامین مواد غذایی و همچنین هدف قرار دادن محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی آمریکا با جنگ بیولوژیک تلاش کنند.

در این گزارش آمده است: با این حال اقدامات داخلی چین برای حل مشکلات داخلی این کشور کافی نیستند.

این گزارش می افزاید که پکن برای رسیدگی به نیازهایش از طریق سرمایه‌گذاری و دستیابی به زمین کمشاورزی، دامپروری، تجهیزات کشاورزی و مالکیت معنوی، به فراتر از مرزهای خود فکر نمی کند.

در این گزارش ضمن مطرح شدن این ادعا که چین تشنه مالیکت معنوی آمریکا در حوزه کشاروزی بوده آمده است: ارتش آزادی بخش خلق چین می تواند زمانی تلاش کند تا جنگ بیولوژیک علیه محصولات دستکاری شده ژنتیکی آمریکا آغاز کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: امنیت غذایی ، چین ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امنیت غذایی چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد