Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی ظهر یکشنبه در نشست با مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: این جشنواره با شعار «تئاتر، زندگی و امیدآفرینی» ویژه شهرستان‌های مشگین‌شهر، نمین، نیر و سرعین با هدف تقویت و اعتلای هنر نمایش، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه کمی و کیفی آثار نمایشی و رونق اجرای عمومی تئاتر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محورهای این جشنواره تصریح کرد: محورهای جشنواره شامل کاهش آسیب‌های اجتماعی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ترویج صلح و نوع‌دوستی، احترام به قراردادهای اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تقویت عرق و هویت ملی، اقتصاد، فرهنگ و توریسم، گسترش حس همزیستی مسالمت‌آمیز در میان اقوام، آئین‌های بومی و محلی و موضوعات آزاد، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت، شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، ارزش‌های دینی و اسلامی و تقویت بنیان خانواده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره، شرایط شرکت در آن را یادآور شد و گفت: هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر میان گروه‌های نمایشی شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و نمین در بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

بحرالعلومی با اشاره به اینکه آثار نمایشی که در جشنواره‌های متعدد حضور داشته‌اند، حق شرکت در این جشنواره را نخواهند داشت، افزود: نمایش‌هایی که در بازه زمانی بعد از ششمین جشنواره تا آغاز این جشنواره تولید شده و به اجرای عمومی درآمده‌اند، حق شرکت در این جشنواره را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت ادامه شرایط محدویت‌های کرونایی، گروه‌های متقاضی حضور در جشنواره، ملزم و متعهد به اجرای عمومی در شرایط عادی و بدون محدودیت کرونایی هستند.

بحرالعلومی با بیان اینکه ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر ۱۴۰۱ شهرستان از سوی کارگردان و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است، اضافه کرد: متقاضیان حضور در جشنواره ضروری است فایل پی‌.دی.‌اف متن نمایشنامه را به همراه مشخصات و بیوگرافی کارگردان به شماره ۰۹۱۴۸۲۱۵۰۸۵ در پیام‌رسان واتساپ و سه نسخه پرینت شده از متن نمایشنامه را به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر به منظور بازخوانی متون نمایشی ارسال کنند.

وی بیان کرد: هرگونه تغییرات احتمالی در زمانبندی و بازه زمانی معین یا تمدید ارسال متون، از طریق دبیرخانه جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بحرالعلومی با بیان اینکه شرط حضور در جشنواره، تقاضای اجرای عمومی توسط گروه‌های متقاضی است، اظهار کرد: مرحله بازخوانی نمایشنامه‌ها و بازبینی برای اجرای عمومی توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان انجام خواهد شد و بازبینی نهایی برای حضور در جشنواره از بین آثاری که مجوز اجرای عمومی دارند، توسط هیئت انتخاب جشنواره انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نمایشنامه‌هایی که دربازه زمانی اعلام شده در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و نمین مجوز بازخوانی و بازبینی آنها از طرف شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان و شهرستان صادر شده است، نیاز به ارسال مجدد به دبیرخانه جشنواره نیست.

کد خبر 5501920

منبع: مهر

کلیدواژه: مشگین شهر آسیبهای اجتماعی فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبک زندگی اسلامی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین فراخوان مترجم ساختمان متروپل بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان گرد و خاک سوم خرداد فتح خرمشهر ابادان اردبیل شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده دبیرخانه جشنواره حضور در جشنواره فرهنگ و ارشاد اجرای عمومی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر