Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@09:12:01 GMT

اعتراض به سبک راهبران مترو؛ کاهش سرعت قطار

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۲۷۷۵

اعتراض به سبک راهبران مترو؛ کاهش سرعت قطار

کارکنان راهبر متروی تهران صبح دیروز در انتقاد به نادیده گرفتنِ مصوبه‌ی شورای عالی کار برای افزایش حقوق، صبح شنبه (هفتم خرداد ماه) به نشانه اعتراض سرعت قطار‌های خود را کاهش دادند.

منابع کارگری در شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران به ایلنا گفتند: کارکنان راهبر متروی تهران که حدود دوهزار نفر هستند طی چند ماه گذشته به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار از سوی مسئولان شهری معترض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل راهبران که با ادامه بی‌توجهی مسئولان شهری و شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران مواجه شده‌اند، صبح امروز در اعتراض به تعلل شهرداری تهران برای افزایش حقوق، سرعت قطار‌های خود را به نشانه اعتراض پایین آوردند.

یکی از راهبران گفت: راهبران قبل از اعتراض امروز خود به دفتر شهردار، اعضای شورای شهر و شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران مراجعه کردند. اخیرا نیز مواضع خود را در قبال تصمیم مسئولان شهرداری تهران برای افزایش ده درصدی حقوق کارکنان مترو تهران به صورت شفاهی و کتبی اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر پرسنل راهبر متروی شهر تهران خواستار اجرای کامل بخشنامه شورای عالی کار برای سایر سطوح مزدی می‌باشند و به هیج وجه با افزایش ۱۰ درصدی حقوق کنار نخواهند آمد.

راهبران مترو در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات مزدی پرسنل راهبر و سایر کارگران مجموعه قطار شهری تهران به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود، افزودند: شورایعالی کار تنها مرجع قانونی افزایش حقوق کارگران در سراسرکشور است که حداقل دستمزد امسال را ۵۷ درصد و سایر سطوح را ۳۸ درصد افزایش داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مترو تهران شهری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است