Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:46:51 GMT

دستگیری حفاران غیرمجاز در نائین+تصاویر

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۲۸۰۱

دستگیری حفاران غیرمجاز در نائین+تصاویر

محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نائین اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای نائین، بلافاصله به‌منظور بررسی موضوع به محل موردنظر رفتیم که یک دستگاه خودرو سواری سمند در محل مشاهده شد و همچنین دو نفر با سه عدد دستگاه فلزیاب در حال حفر چاه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بازرسی از محل هر دو مجرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به جرم حفاری غیرمجاز، حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب و خریدوفروش آسیا دفینه، برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

مدنیان همچنین گفت: در سال جاری ۲۰ نفر و در سال گذشته ۱۲ نفر در حوزه جرائم میراث فرهنگی دستگیر شدند که مجموعاً با تشکیل ۲۸ پرونده قضائی، ۸ عدد فلزیاب و ۹۳ ادوات کشف و ضبط شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نائین ادامه داد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری به‌قصد به دست آوردن اشیا تاریخی فرهنگی جرم و مجرم از سه ماه تا شش سال زندانی دارد و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی نائین دستگیری حفاران غیر مجاز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی گفت: در پی احتمال استفاده از دستگاه ماینر در یک واحد مسکونی در روستای دودهک دلیجان، ماموران انتظامی در منطقه حضور یافتند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی هشت دستگاه ماینر (مبدل ارز دیجیتال) کشف شد که در این زمینه پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در دستور کار جدی قرار دارد و مردم در صورت مشاهده و آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

محمودی تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج رمز ارزها باعث اختلال در تامین برق‌رسانی به مشترکان و خسارت به لوازم برقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است

کد خبر 6093119

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه