Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد اظهار داشت: مسایل محیطی در گرایش به پدیده شوم دخانیات مهم هستند و ما باید دسترسی مردم به خدمات سلامت محور تسهیل کنیم و دسترسی آنها به رفتار پرخطر دور کنیم. مصرف سیگار امری عارضی در انسان است و اینکه چگونه در انسان عارض می‌شود امر مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تمام خوراکی‌های مصرفی انسان آشامیدنی و خوردنی نیست و آنچه ما درک میکنیم هم جزو منش انسان خواهد شد، ما باید به آموزش هایی که حواناغو نوجوانان می‌دهیم توجه کنیم.

صاحب افزود: مهم است که جلوی کودکان کسی سیگار نکشد، و شکل و ماهیت توهمی سیگار کشیدن جلوی کودکان محدود شود.

وی گفت: سیصد و پنجاه و سه محله به عنوان خانه سلامت در شهر تهران داریم, همه خانه‌های سلامت در موضوع مبارزه با دخانیات فعال هستند.

در ادامه بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت اظهار داشت: در گذشته ۱۵۳ کلینیک پر سطح کشور داشتیم و از سال ۹۶ از وقتی برنامه ترک دخانیات در مراکز سلامت ادغام شد، حدود ۵ هزار مرکز خدمات مشاوره و ترک دخانیات را ارایه می‌دهند که این مراکز در روستاها هم فعال هستند.

وی گفت: در این مراکز میزان وابستگی افراد به دخانیات توسط کارشناس سلامت روان بررسی می‌شود تا خدمات درمانی به آنها ارایه شود، این خدمات رایگان است، در مورد افرادی که وابستگی بالایی دارند و به پزشک ارجاع داده میشوند اما در صورت نیاز به مصرف دارو، داروی مورد نیاز رایگان نیست به دلیل اینکه وزارت بهداشت منبع مالی مناسبی ندارد.

وی گفت: همچنین قسمت شماره پنج سامانه ۴۰۳۰ خدمات ترک دخانیات را ارایه می‌دهد، وزارت بهداشت خدمات ترک در بخش خصوصی را تسهیل کرده و پزشکان با گذراندن دوره ترک دخانیات میتواند خدمات را در مطب خود ارایه دهد.

وی گفت: امیدوارم وزارت بهداشت با دریافت منابع مالی مناسب پوشش داروی رایگان را ارایه دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مصرف کنش گر مبارزه دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها