Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@00:06:56 GMT

فرزند خاوری؛ «تاجر الهام‌بخش» کانادا شد! +عکس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۲۹۶۸

فرزند خاوری؛ «تاجر الهام‌بخش» کانادا شد! +عکس

یک مجله پسر محمودرضا خاوری، مفسد اقتصادی فراری را به عنوان تاجر الهام بخش معرفی کرده است.

 مجله تایکون در یکی از شماره‌های اخیر خود اردوان (اردی) خاوری، پسر محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در ایران به‌خاطر مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است: «اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صد‌ها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است.»

گزارش مجله تایکون درباره دیگر فعالیت‌های دیگر اقتصادی اردوان خاوری نوشته است: «ارتباط دایمی اردوان خاوری با صاحبان کسب و کار‌های اماراتی باعث شد تا او در سال ۲۰۰۷ یک شرکت بازرگانی تخصصی در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی در این کشور راه‌اندازی کند.»

محمودرضا خاوری سال ۲۰۱۱ و بعد از طرح پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی از ایران به کانادا فرار کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «مشتریان شرکت نیز افراد موفق کارآفرین هستند و ثروت موروثی آن‌ها باعث شده است نیاز‌های خاص داشته باشند. آقای خاوری و تیم او نیز دارای چنین پشتوانه‌ای است و به همین علت می‌توانند با آن‌ها همذات‌پنداری کنند.»

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است: «هنگامی که اردوان خاوری در ۱۸ سالگی تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفت، کسی به او توجه نکرد؛ زیرا بسیار جوان بود. آنچه دیگران از آن اطلاع نداشتند پیشینه خانوادگی خاوری جوان بود. اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صد‌ها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است.»

این گزارش درباره فعالیت‌های اقتصادی اردوان خاوری از ۱۸ سالگی چنین شرح داده است: «اردوان خاوری در سال ۲۰۰۵ شروع به فعالیت در صنعت سفر و گردشگری کرد. او طی ۳ سال فعالیت، تبدیل به یکی از ۳ شرکت بزرگ فعال در آژانس‌های مسافرتی در کانادا شد و شرکت او ۱۱ دفتر در سراسر کشور تاسیس کرد و خدمات فروش عمده خدمات مسافرتی به بیش از ۲۵ آژانس در کشور ارایه داد. افراد و شرکت‌های ثروتمند و برجسته در زمره مشتریانش بودند و به همین علت شرکت او جزو نخستین آژانس‌های مسافرتی غربی بود که بسته کامل تور گردشگری دبی را به مشتریان ارایه داد.»

پدر اردوان یعنی محمودرضا خاوری، در سال ۲۰۰۵ شهروندی کانادا را دریافت کرده است. خانواده خاوری دست‌کم از سال ۲۰۰۱ در کانادا زندگی می‌کنند.

محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.

خاوری توسط دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

منبع: فرارو

منبع: فردا

کلیدواژه: کانادا فرزند خاوری محمودرضا خاوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد

پلیس کانادا سه مرد هندی را به اتهام قتل «هاردیپ سینگ نجار» رهبر جدایی طلب سیک‌های کانادا در سال گذشته میلادی دستگیر کرد و گفت که در حال بررسی وجود یا عدم ارتباط آن‌ها با دولت هند است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هاردیپ سینگ نجار ۴۵ ساله، ماه ژوئن (خرداد-تیر ۱۴۰۲) خارج از معبد سیک‌ها در حومه ونکوور به ضرب گلوله به قتل رسید. چند ماه بعد، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در سخنرانی خود در پارلمان ادعا کرد که شواهدی از نقش هند در قتل وی وجود دارد که باعث بحران دیپلماتیک این کشور با دهلی نو شد.

پلیس کانادا مشخصات این سه مرد را کارانپریت سینگ ۲۸ ساله، کمالپریت سینگ ۲۲ ساله، و کاران برار ۲۲ ساله اعلام کرد.

مندیپ موکر سرپرست پلیس کانادا در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: در حال بررسی وجود هرگونه روابط آنها با دولت هند هستیم.

سفارت هند در اتاوا به درخواست برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است.

نجار شهروندی کانادایی بود که برای ایجاد «خالصتان»، سرزمین مستقل سیک‌ها که از هند جدا می‌شد، مبارزه می‌کرد.

کاران برار، کمالپریت سینگ و کاران پریت سینگ، سه متهم ردیف اول قتل و توطئه برای ارتکاب قتل عمد رهبر جدایی طلب سیک‌ها در کانادا هستند.

پلیس کانادا بدون ارائه جزئیات بیشتر بیان کرد که با نهادهای مجری قانون آمریکا همکاری کرده است و احتمال دارد بازداشت های بیشتری در راه باشد.

دیوید تبول معاون رئیس پلیس کانادا گفت: این تحقیقات اینجا تمام نمی‌شود. می‌دانیم که ممکن است افراد دیگری در این قتل نقش داشته باشند و همچنان به یافتن و دستگیری همه این افراد متعهد هستیم.

پلیس کانادا افزود که این سه نفر که همگی اتباع هند هستند، روز جمعه در شهر ادمونتون در آلبرتا بازداشت شدند.

ترودو ماه سپتامبر اعلام کرد که مقامات کانادایی در حال پیگیری ادعاهایی هستند که عوامل دولت هند را با این قتل مرتبط می‌دانند. دهلی نو ادعای ترودو را رد کرد و آن را بیهوده خواند.

به گزارش ایرنا، کانادا مدعی دست داشتن دولت هند در قتلی است که در ماه ژوئن (خرداد) در حومه ونکوور روی داد و در آن شهروند کانادایی و رهبر جدایی‌طلبان سیک «هاردیپ سینگ نجار» کشته شد. هند نیجار را تروریست می‌خواند. هند اتهامات دست داشتن خود در قتل این رهبر جدایی طلب سیک را به شدت رد کرده است.

پس از اخراج یک دیپلمات هندی توسط کانادا به اتهام قتل هاردیپ سینگ نیجار که ساکن کانادا بود، هند نیز در یک اقدام دیپلماتیک متقابل، از یک دیپلمات کانادایی خواست ظرف پنج روز خاک هند را ترک کند.

هند اتهامات کانادایی ها را «بی اساس و با انگیزه های سیاسی» دانسته و هر ارتباطی با این قتل را رد کرد و از کانادا خواست علیه عناصر ضد هندی که در خاک این کشور فعالیت می کنند، اقدام قانونی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحقیق پلیس کانادا درباره‌ دو ایستگاه مخفی پلیس چین در مونترال پلیس کانادا از تظاهرات حامیان فلسطین جلوگیری کرد

دیگر خبرها

  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت