Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمزه قزلباش روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت اعلام برنامه های دهه کرامت که با حضور خادمان اعزامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مشهد مقدس برگزار می شود، افزود: برای برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در دهه کرامت ۲ گروه از خادمان آستان قدس رضوی که حامل پرچم متبرک حرم رضوی هستند، به البرز سفر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا این جشن ها در ۲۵ کشور جهان برگزار می شد، اظهار داشت: به غیر از جشن های ثبت شده در سامانه شجر، برنامه های زیادی در این دهه مبارک برگزار می شود.

وی به برگزاری ۱۱ برنامه محوری در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: اعضای کاروان زیرسایه خورشید پس از زیارت قبور مطهری شهدا، جشن های زیرسایه خورشید را از ساعت ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه با حضور خادمان رضوی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز آغاز می کنند.

وی افزود: سپس این دو گروه به شهرستان های مختلف استان اعزام می شوند که عیادت از بیماران در بیمارستان ها، دیدار با نیروهای مسلح و  خانواده های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با گروه های جهادی، حضور در مراکز بهزیستی، استقبال مردمی در شهرها، حضور در آستان مقدس امامزادگان، حضور در جشن های خانوادگی و حضور در هیئات و مساجد از برنامه های پیش بینی شده برای این گروه ها می باشد.

قزلباش، حضور در جمع مدیران استانی و دستگاه های اجرایی، دیدار با گروه های جهادی، دیدار با نخبگان و حضور در شرکت های دانش بنیان و مراکز تولید را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

دبیر ستاد دهه کرامت استان البرز حضور پرچم متبرک حرم رضوی را واسطه ای برای زیارت از دور ضریح امام رضا (ع) برای جاماندگان از قافله سفر به مشهد مقدس دانست.

برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک

رییس ستاد دهه کرامت و دبیرکانون های خدمت رضوی استان البرز نیز در این نشست گفت: جشن بزرگ دهه کرامت ساعت ۱۹ روز ۱۹ خرداد ماه در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج با حضور هزاران نفر از عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

حسین رضایی افزود: همچنین از صبح روز جمعه ۲۰ خرداد ماه مراسمی با حضور گروه های جهادی در پارک ایران کوچک برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این روز علاوه بر ارایه خدمات جهادی و راه اندازی رادیو امام رضا (ع)، گروه های جهادی پزشکی خدمات رایگان از ویزیت تا درمان را ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه جشن های زیر سایه خورشید توسط مردم اداره می شود که در سال های گذشته در بعضی از استان ها توسط گروه های جهادی و یا ادارات اوقاف برگزار می شده و در البرز با همت هیات رزمندگان اسلام اجرا می شد، گفت: امسال نیز هیات رزمندگان اسلام در برگزاری این جشن ها همکاری زیادی خواهد داشت ولی در سراسر کشور برای هر چه برگزار کردن برنامه ها و جلوگیری از موازی کاری با مدیریت ستاد دهه کرامت برگزار می شود.

رضایی افزود: با راه اندازی کانون های خدمت رضوی از سال ۱۳۹۵ توسعه خدمت خادم به مخدوم صورت گرفت و دیوارهای حرم برای خدمت رسانی برداشته شد که با این چشم انداز هر جایی که در ایران باشیم به عنوان یک خادم الرضایی هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان البرز بیش از ۶ هزار  و ۸۰۰ نفر به عنوان خادمیار عضو ۱۷۴ کانون تخصصی و عمومی خدمت رضوی هستند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان البرز اضافه کرد: برای کانون های خدمت رضوی ۱۹۰ ماموریت تعریف شده که برگزاری جشن های زیرسایه خورشید یکی از این ماموریت ها می باشد.

وی یادآور شد که هر کدام از گروه های خادمان اعزامی از مشهد مقدس در هر شهرستان ۲ روز اجرای برنامه دارند.

جشن های زیر سایه خورشید از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) برگزار می شود.

برچسب‌ها آستان قدس رضوی میلاد حضرت معصومه (س) دهه کرامت ضریح امام رضا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی میلاد حضرت معصومه س دهه کرامت آستان قدس رضوی میلاد حضرت معصومه س دهه کرامت ضریح امام رضا استان البرز کانون های خدمت رضوی زیرسایه خورشید گروه های جهادی برگزار می شود استان البرز دهه کرامت خرداد ماه برنامه ها امام رضا گروه ها جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

ایسنا/خراسان رضوی کنکور سراسری در خراسان رضوی با حضور ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی آغاز شد. 

روز نخست نوبت اول ماراتن کنکور سراسری از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور در ۳۸ حوزه امتحانی خراسان رضوی آغاز شد. صبح امروز آزمون سراسری دو گروه آزمایشی ریاضی و انسانی که هر کدام به ترتیب دارای ۱۰ هزار و ۲۱۷ نفر و ۳۱ هزار و ۷۳۰ داوطلب در استان هستند، برگزار می‌شود.

بعدازظهر امروز نیز کنکور سراسری رشته‌های زبان و هنر در سرتاسر خراسان رضوی برگزار می‌شود. در این دو گروه نیز به ترتیب ۶۰۴۸ نفر و ۵۱۱۵ نفر در کل استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نهایتا صبح فردا (جمعه ۷ اردیبهشت) نیز ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر در خراسان رضوی برای شرکت در کنکور تجربی وارد حوزه‌های امتحانی می‌شوند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته گروه آزمایشی علوم تجربی دارای بیشترین تعداد داوطلب می‌باشد، به طوری‌که حدود ۴۲ درصد کل شرکت‌کنندگان کنکور در خراسان رضوی را داوطلبان رشته تجربی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر برای نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر از خراسان رضوی هستند. بدین ترتیب حدود ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور را داوطلبین این استان تشکیل می‌دهند.

نوبت دوم کنکور امسال نیز هفتم و هشتم تیرماه در سرتاسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان بر اساس بهترین تراز خود انتخاب رشته می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند