Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته سازمان آتش نشانی از حادثه پلاسکو به بعد تا الان ۱۲۹ ساختمان "بحرانی" در تهران شناسایی شده و در این مدت از این عدد چیزی کم نشده است.

به گزارش ایسنا،  محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبر در پاسخ به این سوال که از حادثه پلاسکو به بعد طبق گفته سازمان آتش نشانی تا الان ۱۲۹ ساختمان "بحرانی" در آستانه اتفاقی مانند متروپل در تهران شناسایی شده که این رقم از بین ۳۵۰۰ واحد ساختمانی است که حالت ناایمن دارند و در این مدت که این موضوع اعلام شده و دادستانی هم ورود کرده همچنان از این عدد چیزی کم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: دستگاه قضایی باید چه کار کند؟

وی در پاسخ به سوال مجدد مجری مبنی بر اینکه برخوردی که دادستانی باید می کرده شاید اتفاق نیفتاده است؟ گفت: چه کار باید کنند؟ ساختمان‌ها را ایمن سازی یا تخلیه کنند؟ دستگاه قضایی که این وظیفه را ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید مر قانون اتفاق بیفتد؟ گفت: مر قانون همین است که باید همه به وظیفه خودشان عمل کنند. اگر جرمی واقع شده جرم را باید دستگاه مربوطه به دستگاه قضایی اعلام کند و دستگاه قضایی که نمی تواند به تعداد ساختمان های ناایمن آنجا مسئول بگذارد.

مجری برنامه گفت که ۱۲۹ ساختمان ناایمن را اعلام کرده اند! منتظری نیز گفت: هر جا اعلام کردند دادستان وظیفه دارد ورود کند.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورود کردند ولی تغییر در این فهرست اتفاق نیفتاده است و آمار همان ۱۲۹ ساختمان است؟ گفت: چه کار کنند؟ نظر شما و آقایان (حاضرین در برنامه) چیست؟ دستگاه قضایی بیاید ساختمان را تخریب یا ایمن سازی کند؟ چه کار کند؟

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آقای منتظری فکر نمی کنید در "مدیریت" اشکالاتی وجود دارد که دادستان های شما نتوانستند آمار را کم کنند؟ گفت: متاسفانه هر جا که رفتیم بخش‌های مختلف به نحوی دنبال مقصر هستند که تقصیر را به گردن دیگری بندازند اما این امری است که وابسته به چند دستگاه است. دستگاه‌ها باید با هم تعامل و همکاری و هماهنگی داشته باشند و در آنجایی که به وظایفشان عمل کنند هر جا دیدند که جرمی واقع شده این جرم را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

منتظری در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه کسی باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در رابطه با این حوادثی که مدام تاکید بر پیشگیری می شود را انجام دهد؟ گفت: همه ما مسئولیم. همه ما باید درچارچوب وظایف و تکالیفمان عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این موضوع که دادستان های شما نتوانستند از این ۱۲۹ ساختمان عددی را کم کنند؟ آیا این به مدیریت شما برنمی گردد؟ گفت: یعنی ما چه کار کنیم؟ همین امشب در همین برنامه اعلام می کنم شهرداری و نظام مهندسی و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌هایی که مسئول اند از همین هفته در دادستانی کل بیایند و تک تک مواردی را که گفتند بررسی کنند و تصمیم گیری کنیم به شرطی که هر تصمیمی که دادستانی گرفت را عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شش سال پیش نمی توانستند این کار را انجام دهند؟ گفت: همین کاری که در تهران انجام می دهیم در دادستان‌های استان‌ها هم اعلام می کنیم و ادارات مربوطه آنجا بروند. ما گروه هایی را برای این کار قرار می دهیم برای این که دستگاه‌ها بیایند و تک تک ساختمان هایی که ناایمن هستند و جان مردم به خطر می افتد را بررسی و برنامه مشخصی را اعلام کنند.

منتظری در پاسخ به این سوال که الان چرا این اتفاق رخ نمی دهد؟ گفت: نخواستند. چه کار کنیم؟ وقتی دستگاه ها به وظایف و تکالیف خودشان عمل نمی کنند ما چه کار کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال که ما راجع به حوزه وظایف و ماموریت شما صحبت می‌کنیم و می گوییم این اتفاق می توانست شش سال پیش رخ دهد. دادستان کل کشور گفت: دستگاه‌ها باید این موارد را به قوه قضاییه اعلام کنند.

مجری برنامه مکررا گفت "۱۲۹ ساختمان ناایمن را اعلام کرده‌اند". منتظری نیز گفت: باید بنشینند و برنامه ریزی کنند که می خواهند تخریب یا ایمن سازی کنند. آقایان باید دنبال کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری در این باره با شما نیست؟ گفت: از همین هفته آمادگی داریم دستگاه‌ها در دادستانی کل بیایند و برای تهران با نظارت دادستان تهران و سایر استان با دادستان مربوطه برنامه ریزی کنند تا شاید این حوادث نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که شش سال پیش نمی شد این اتفاق رخ دهد؟ گفت: از آقایانی که مسئول هستند سوال کنید.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه دادستانی کل چطور؟ گفت: آنها باید اعلام کنند به ما. مانمی توانیم اعلام کنیم کدام ساختمان ناایمن است.

مجری گفت که اتش نشانی ۱۲۹ ساختمان را گفته و به شما مراجعه و آن را از شش سال پیش اعلام کرده اند؟ منتظری پاسخ داد: صرف اعلام فایده ندارد باید برنامه ریزی کنند این ساختمان ناایمن هست ما چه کار کنیم. هر جا که وظیفه دستگاه قضایی است ورود می کنیم. اگر کسی مانع تخریب می شود ورود خواهیم کرد و اگر آتش نشانی برنامه دارد و مانعی ایجاد می شود باید به دستگاه قضایی رجوع کند.

دستگاه قضایی از اقتدار خود استفاده می کند و برخورد خواهد کرد. اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکند دستگاه قضایی خبر ندارد چه کار کند که ورود کند.

ما این حادثه را یک "فرصت" می بینم. متاسفانه ما خسارت دیدیم و از این کوتاهی‌ها خسارت می بینیم. تمام دستگاه هایی که ذی نفع و ذی مدخل هستند و مسئولیت دارند بیایند در تهران و استان‌ها موضوع را اعلام کنند هر جا که نیاز به پشتوانه و استفاده از ظرفیت قضایی است از آن استفاده می کنیم .

مجری گفت: شما از این واقعه "فرصت" یاد کردید ولی مردم آبادان آن را تهدید می بینند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاسخ به این سوال دادستان کل کشور ساختمان ناایمن پاسخ به سوال ما چه کار کنیم دستگاه قضایی ۱۲۹ ساختمان اعلام کنند شش سال پیش دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • وقتی از هنر « نما » در ساختمان صحبت می کنیم(عکس)
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد