Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حمله به منطقه‌ی دونباس در شرق اوکراین شدت گرفته، امانوئل مکرون و اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز شنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین از او خواستند فرمان آتش بس آنی و عقب نشینی نظامیان روسی را صادر کند.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، در متن این تماس که از سوی دفتر شولتس منتشر شد آمده است: «در این گفتگوی تلفنی سه طرفه که ۸۰ دقیقه طول کشید، سران اروپایی همچنین از پوتین خواستند ۲۵۰۰ تن از نظامیان اوکراینی را که در مجتمع فولاد آزوفستال در ماریوپل به اسارت گرفته شده اند آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کرملین هم گزارش داد: «رئیس جمهور روسیه به مکرون و شولتس هشدار داد تامین تسلیحات از سوی کشور‌های غربی برای اوکراین خطرناک است.»

این تماس تلفنی پس از آن اتفاق افتاد که روسیه اعلام کرد کنترل شهر لیمان را در اوکراین پس از روز‌ها درگیری در دست گرفته است. به نظر می‌رسد این موفقیت برای اجرای مرحله‌ی بعدی حمله روسیه در منطقه اوکراین بسیار مهم باشد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی که آخر شب گذشته ایراد کرد،گفت: «اگر اشغالگران تصور می‌کنند که لیمان و سیویرودونتسک به مالکیت آنان درخواهد آمد اشتباه می‌کنند. دونباس اوکراینی خواهد ماند!».

اما وزارت دفاع انگلیس گفت احتمال اینکه نیرو‌های روسی، شهر لیمان را به تصرف خود درآورده باشند بسیار است. ارتش انگلیس در به روزرسانی اطلاعات (جاسوسی) خود گفت شاید این موفقیت (روس ها) عملیاتی مقدماتی برای مرحله‌ی بعدی حمله‌ی روسیه به دونباس باشد.

شهر لیمان، قطب منطقه‌ای راه آهن به شمار می‌آید و بدست گرفتن کنترل این شهر به ارتش روسیه کمک خواهد کرد با ایجاد پایگاه برای پیشروی به سوی شهر‌های بزرگتر در دونتسک و لوهانسک تدارک ببیند.

وزارت دفاع انگلیس گفت: «یگان‌های ارتش روسیه مستقر در منطقه، شاید در روز‌های آینده، پل زدن روی رودخانه را در اولویت قرار بدهند. ایجاد پایگاه آبی – خاکی در نزدیکی لیمان برای ارتش روسیه در مرحله‌ی بعدی حمله به دونباس برتری به شمار می‌آید.»

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «شهر لیمان کامل آزاد شده است!» پیش از تهاجم روس ها، نزدیک به ۲۰ هزار نفر در این شهر سکونت داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ اوکراین و روسیه منطقه دونباس امانوئل مکرون شهر لیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند