Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:29:32 GMT

قیمت مرغ در اصفهان شکسته شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۳۲۶۱

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ گرم اگر چه ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در کشور تعیین شده اما با توجه به اینکه با فراوانی عرضه روبه رو شدیم قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده شب گذشته هزار تومان ارزان شد، افزود: نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی مرغ مازاد در بازار، ابراز داشت: گوشت مرغ به اندازه کافی و البته مازاد بر نیاز، موجود است و تاکنون پشتیبانی امور دام بیش از یک هزار تن مرغ مازاد بر نیاز را خریداری کرده است.

ارسال مرغ از اصفهان برای تمام نقاط کشور

ایراندوست ادامه داد: به همه استان‌ها برای صادرات مرغ گرم و منجمد اعلام آمادگی کردیم و حتی مرغ زنده نیز ارسال کردیم؛ همچنین برای صادرات مرغ به خارج از کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و افعانستان و حاشیه خلیج فارس … نیز در حال برنامه ریزی هستیم که بخشی از مرغ مازاد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام صادر شود.

وی با اشاره به تولید روزانه بیش از هزار تن مرغ زنده در استان اصفهان، تولید استان در دوماهه نخست سال جاری را فوق العاده توصیف کرد و گفت: با توجه به حجم جوجه‌ریزی تلاش می‌کنیم در خرداد ماه نیز همه جوجه‌هایی را که وارد سالن می‌شود، حفظ کنیم و با تأمین نهاده و نقدینگی برای مرغداران و حمایت از آنان به این قشر برای تولید امنیت خاطر دهیم که بابت جوجه ریزی و تغییر ارز ترجیحی به نیمایی نگرانی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در جلساتی که با تولید کنندگان داشتیم به آنان نسبت به حمایت دولت اطمینان خاطر داده شد که با شدت و قوت قبل جوجه ریزی را ادامه دهند و جلساتی نیز در قرار گاه عدالت داشتیم و در آنجا مقرر شد مسئولان استان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را نیز حل و فصل کنند.

جهاد کشاورزی نقدینگی دامداران و مرغداران را تأمین می‌کند

ایراندوست با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقدینگی دامداران و مرغداران را تأمین می‌کند، افزود: تولیدات مازاد نیز خریداری و محصولاتی که در داخل کشور به آن‌ها نیاز نباشد صادر خواهد شد.

وی درخصوص تأمین نهاد مورد نیاز دامداران و مرغداران نیز اظهار داشت: تأمین نهاده‌ها در دو بخش است، برای تأمین ذرت و جو از سازمان پشتیبانی امور دام با محدودیت مواجه بودیم که اکنون در حال برطرف شدن است؛ همچنین نهاده‌هایی که با ارز نیمایی تأمین می‌شده نیز ارز در اختیار دامدار و مرغدار قرار گرفته تا نهاده خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نیاز دامداران و مرغداران مقداری به نقدینگی نسبت به قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: تسهیلات عملیاتی به حساب بخشی از دامداران و مرغداران واریز می‌شود تا نهاده خریداری کنند.

کد خبر 5502018

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت مرغ حسین ایراندوست جهاد کشاورزی اصفهان ساختمان متروپل بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان گرد و خاک اردبیل سوم خرداد فتح خرمشهر شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده دامداران و مرغداران جهاد کشاورزی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت غیراصولی و بی‌رویه پسته و رعایت نکردن اصول تنوع کشت محصول در این شهرستان، در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران خوشابی وارد کرده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: این در حالی است که این شهرستان علاوه بر پسته، چندین محصول مزیت دار از جمله انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری و خربزه، پنبه دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به عملکرد مناسبی از این محصولات رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اقدامات مدیریت کشاورزی شهرستان برای جبران این رویکرد یکسویه، گفت: پارسال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه تاکستان‌ها در مناطق مستعد خوشاب هزینه شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین، در این شهرستان ایجاد شده است که تلاش می‌شود این سطح امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان، رتبه دوم را بعد از شهرستان مه ولات دارد.

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند