Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:44:58 GMT

خبازان از فروش نامتعارف نان خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۳۳۲۲

خبازان از فروش نامتعارف نان خودداری کنند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، عباسعلی وفائی نژاد با اشاره به انحراف در مصرف نان اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بعضی از اقلام غذایی و همچنین نهاده های دامی از قبیل جو و کنجاله سویا تقاضای عمومی برای خرید نان از واحدهای خبازی افزایش یافت.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با بیان اینکه گندم و نان می تواند بعنوان کالایی جانشین برای سایر مواد غذایی و خوراک دام و طیور آسیب جدی به امنیت غذایی کشور وارد نماید تصریح کرد: خبازان می بایست از فروش غیرمتعارف نان به افرادی که قصد انحراف در مصرف نان برای موارد غیرانسانی دارند جداً خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وفائی نژاد افزود: این پدیده نامتعارف موجب هدر رفت گندم مصرف انسانی که به عنوان مهمترین محصول استراتژیک کشور است، می گردد.

در این بازدید سرزده که تذکراتی نیز به برخی واحدها داده شد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: با هرگونه تعطیلی خودسرانه و کسر وزن چانه و عدم رعایت ساعت پخت نان برخورد جدی صورت می گیرد.

وفائی نژاد افزود: واحدهای خبازی می بایست با توجه به ساعت درج شده در تابلوی کاری و میزان سهمیه آرد نسبت به تولید نان فعالیت داشته باشند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با بیان اینکه برخی از واحدهای خبازی فروش نان ساده را کاهش و بیشتر به تولید نان کنجدی و کسب سود بیشتر می پردازند تاکید کرد: هرگونه افزودنی از قبیل کنجد و سبوس می بایست به درخواست مشتری باشد و فروش نان کنجددار به صورت اجباری و تحمیلی تخلف محسوب می شود و خبازانی که با افزودن مقدار ناچیزی کنجد به نان قیمت آن را افزایش داده و موجبات تضییع حقوق شهروندان را فراهم می نمایند وفق مقررات رفتار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای خبازی سنتی می بایست براساس قیمت مصوب به فروش نان اقدام کنند و هیچ گونه مجوز افزایش قیمت از سوی کارگروه آرد و نان استان اعلام نشده و با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان برخورد خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ایفای مسئولیت اجتماعی شهروندان را در صیانت از حقوق شهروندی بسیار مهم دانست و گفت: شهروندان از طریق شماره گیری شماره 124 سازمان صمت و 135 تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی 30001394 و شماره پیامگیر صوتی 33114000 اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران می توانند در طرح نظارت عمومی خبازی هایی که کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی خودسرانه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دارند مشارکت نمایند.

۴۶

کد خبر 1636039

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واحدهای خبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس