Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برقراری بیش از 454 هزار تماس موفق با خط ملی اعتیاد طی سال 1400 خبر داد و گفت: در این میان بیش از 79 درصد تماس‌گیرندگان را زنان و 21 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرهاد اقطار سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعداد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد در سال 1400 بیان کرد: در سال گذشته 471 هزار و 608 نفر با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 تماس گرفتند که میزان تماس‌های موفق حدود 454 هزار و 796 نفر برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از 79 درصد تماس‌گیرندگان را زنان و حدود 21 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: 43 درصد تماس‌گیرندگان سوالاتی درخصوص درمان اعتیاد داشتند که از این میزان حدود 2.9 درصد را زنان و 41 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. مابقی تماس‌ها مربوط به حوزه راهنمایی، پیشگیری در کودکان و نوجوانان و همسران و ارجاعات به مراکز درمانی بوده است.
اقطار با اشاره به اینکه میزان تماس‌ با خط ملی اعتیاد در ماه‌های مختلف متفاوت بوده است، یادآور شد: در ماه‌هایی مانند فروردین که میزان رفت و آمد خانواده بیشتر است و افراد دوست ندارند فرد معتاد در خانه باشند و فرد درمان شده باشد، میزان تماس‌ها بیشتر است. همچنین در ماه‌هایی مانند مهر و آبان و در زمان بازگشایی مدارس نیز میزان تماس‌ها نسبت به ماه‌های دیگر بیشتر است.
سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: البته به دلیل اینکه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم جنس تماس‌ها با تماس‌های سال‌های قبل فرق داشت و بیشتر سوالات درخصوص موضوعات درمانی بود.
به گفته وی، بیشترین سوالات تماس‌گیرندگان درخصوص مواد مخدر، در زمینه مصرف مواد صنعتی و در زمینه درمان اعتیاد و بیشترین سوالات مربوط به موادمخدر سنتی بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درمان اعتیاد خط ملی اعتیاد تماس گیرندگان میزان تماس درصد تماس تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان