Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع فدراسیون فوتبال قرار است روز دهم خرداد ماه برگزار بشود. بهانه اولیه برگزاری این مجمع، رسیدگی به «عزل موقت» شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال بود. عزیزی خادم در آستانه این مجمع از سوی کمیته اخلاق دو سال محروم شد و کمیته استیناف هم این رای را تایید کرد تا حضورش در جلسه مجمع در ابهام قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بعضی از خبرها حاکی از عزم مجمع فدراسیون فوتبال برای عزل حداقل چهار نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و به همین جهت تلاش‌هایی برای به تعویق انداختن جلسه ۱۰ خرداد از سوی این اعضا صورت گرفته است. با این وضعیت نه حضور عزیزی خادم در مجمع قطعی است و نه شرایط هیات رئیسه برای ادامه کار مشخص شده است.

در این میان گفته می‌شود حتی امکان دارد در صورت عزل اعضای هیات رئیسه، این هیات از رسمیت می‌افتد و باید یک کمیته انتقالی برای پیش بردن امور سر کار بیاید.

خبرنگار مهر در همین ارتباط گفتگویی را با عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال خوزستان که عضو مجمع است و در دوره گذشته یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون هم بود، انجام داد. طالقانی می‌گوید از دستور جلسه مجمع بی خبر است و نمی‌داند که قرار است چه اتفاقی در این نشست رخ بدهد! وی همچنین بحث سر کار آمدن کمیته انتقالی در صورت برکناری اعضای هیات رئیسه را رد کرد.

مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر - با اتفاقاتی که رخ داده است، می‌توانید بگویید دستور جلسه مجمع فدراسیون فوتبال چیست و اینکه آیا بررسی عزل آقای عزیزی خادم در برنامه قرار دارد یا خیر؟

- عبدالکاظم طالقانی: برنامه ریزی مجمع بر عهده دبیر کل و دست اندرکاران است. برنامه همان چیزی است که از قبل اعلام شده است. چیز خاصی ندارد! هر مجمع شرایط و مناسبات خاص خودش را دارد. من هم نظر خاصی روی این موارد ندارم!

* آیا در نهایت قرار است عزل رئیس سابق فدراسیون در دستور کار باشد؟

- از دستور جلسه اطلاعی ندارم! همان چیزی است که قبلاً اعلام کردند. اینکه تغییر کرده است یا نه را هیات رئیسه و دبیر کل می‌داند!

* می‌توانید بگویید دستور جلسه قبلی مجمع چه بوده است؟

- در ذهنم نیست! در هر صورت مورد خاصی ندارم که عنوان کنم. الان هم پشت فرمان اتومبیل هستم و نمی‌توانم فکر کنم!

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۹۹

* به عنوان یکی از اعضای مجمع؛ آیا عزل بعضی از اعضای هیات رئیسه را در برنامه دارید؟

- به هر حال در یک خانواده مسئولانی که خدمت می‌کنند ممکن است مورد نقد قرار بگیرند. ایرادی ندارد ولی درباره حذف اعضای هیات رئیسه نمی‌توانم نظر خاصی بدهم.

* مجمع فدراسیون دو روز دیگر برگزار می‌شود. معمولاً اعضای مجمع قبل از جلسه با هم مشورت می‌کنند و با یکدیگر در ارتباط هستند. آیا شما صحبتی با دیگر اعضا برای بررسی جلسه سه شنبه داشته‌اید؟

- خیر من با هیچ یکی از اعضای مجمع گفتگو نکرده‌ام.

* گفته می‌شود در صورتی که اعضای هیات رئیسه از کار برکنار بشوند، کمیته انتقالی سر کار می‌آید. آیا چنین چیزی درست است؟

- در بند ۹ ماده ۳۳ اساسنامه آمده است که اگر بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیات رئیسه برکنار بشوند و یا به هر دلیلی کنار بروند، دبیر کل فدراسیون وظیفه دارد انتخابات را برگزار کند. طبق اساسنامه نباید کمیته انتقالی سر کار بیاید. البته اگر به اساسنامه اعتقاد داشته باشند. در واقع دبیر کل تا ۷۰ روز فرصت دارد که زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کند؛ حالا می‌خواهد ۱۰ روزه این کار را انجام بدهد یا بیشتر.

* در صورتی که عزیزی خادم از سوی مجمع به صورت کامل عزل بشود و حتی در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، شرایط فدراسیون کمی پیچیده خواهد شد. ارزیابی شما چیست؟

- نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد. اصلاً نمی دانم چنین چیزی در برنامه هست یا نه!

* با محرومیت دو ساله عزیزی خادم از سوی کمیته اخلاق، آیا اصلاً او می‌تواند به مجمع وارد بشود؟

- محرومیت‌ها جلوی فعالیت را می‌گیرد. نمی دانم عزیزی خادم می‌آید یا نه ولی محرومیت ایجاد شده است. مثلاً وقتی می‌گویند طالقانی محروم است، از انجام تمام فعالیت‌ها محروم است. نمی دانم این درباره هیات رئیسه و رئیس هم صادق است یا نه.

* گفته می‌شود کمیته اخلاق وجاهت مجمع را ندارد.

- همین که وجاهت دارد یا نه را باید مسئولان قبل پاسخ بدهند. مسبب اینها هیات رئیسه قبل هستند. اگر قرار است تغییری انجام بشود باید انتخابات را برگزار می‌کردند. تا انتخابات برگزار نشده، نمی‌توان ارکان قضایی فدراسیون مثل کمیته اخلاق و استیناف را تعطیل کرد. اینها باید فعال باشند. می‌گویند وجاهت مجمع را ندارد ولی دارد. مقصر همین آقایان هستند که مجمع تشکیل ندادند و رای گیری نکردند.

* این وضعیت شرایط تیم ملی فوتبال را هم تحت تاثیر قرار داده است و بلاتکلیفی برای برگزاری بازی تدارکاتی به اوج رسیده است. این چالش را چطور می‌بینید؟

- این بحث نیاز به بررسی کارشناسان دارد. نظر کلی من هم مثل بقیه مردم است. اوضاع خوب نیست و نیاز به برنامه ریزی بهتر است.

کد خبر 5501954 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم عبدالکاظم طالقانی هیات رئیسه مجلس فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال کانادا مهدی طارمی کانادا کشتی آزاد فدراسیون فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ علی علیپور اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کمیته انتقالی مجمع فدراسیون کمیته اخلاق دستور جلسه عزیزی خادم دبیر کل سر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور

مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به دلیل کتک زدن داور تعلیق شد.

به گزارش فارس، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد.

پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر شد در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان  تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

 کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به دور از هیاهو و در فضایی کاملا آرام به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر نماید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگرد فوتبالیست‌ها برای فرار از سربازی اختصاص تنها 200 بلیت به تماشاگران ایرانی در قطر!

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه