Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، روز یکشنبه به نقل از رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی، امکانات فیزیکی و بانک‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از تولید و تقویت جریان ورود دانش به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی تقی‌پور در مراسم انعقاد این تفاهمنامه که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: با امضای این تفاهمنامه، همکاری‌ مشترک برای ایجاد بستر استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، اجرای طرح تحقیقاتی مشترک، بهره‌مندی از امکانات مشترک، همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، انجام طرح‌های تحصیلی دانشجویان در سازمان نظام مهندسی و حمایت مادی و معنوی از اجرای طرح‌های دانشجویان دانشگاه و اعضای سازمان، توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود:در این تفاهمنامه بر لزوم حمایت از ایده و فناوری‌های نو با رویکرد دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و اشاعه ایده‌ها از جمله تولید بذر زراعی و گلخانه‌ای مقاوم بر اساس شرایط اقلیمی کشور، استفاده از مالچ‌های رُسی به منظور تثبیت شن و جلوگیری از آلودگی هوا مورد تاکید قرار گرفت.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: همکاری‌ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال گذشته به برگزاری دو رویداد کارآفرینی "چالش فناوری" و ایده بازار کشاورزی" در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مُنجر شد که برگزیدگان این دو رویداد، مورد حمایت سازمان و دانشگاه قرار گرفت و دستاوردهای علمی و فناورانه آن‌ در بخش کشاورزی در حال بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با صدور مجوز فعالیت یکصد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سراسر استان، موجب اشتغال دستکم ۴۱۰ نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با رویکرد خوداتکایی و  دانش مُزد ‌حوری فراهم آورده است.

اصفهان با داشتن ۱۲ درصد از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور از رُتبه برتر صدور و سازماندهی این مراکز در بین سایر استان‌ها برخوردار است.

این استان ۱۰.۷ میلیون هکتار زمین دارد که حدود ۵ درصد آن یعنی ۵۴۶ هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از ۵۴۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان فقط حدود ۳۵ درصد معادل ۱۹۷ هزار هکتار زیر کشت می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۷۵ هزار دانشجو و سه هزار عضو هیات علمی در ۲۸ واحد و مرکز دانشگاهی است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانشگاه آزاد اسلامی امضای تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی