Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه تأکیدات ایشان در خصوص لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، این پرونده قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی  افزود: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که خوشبختانه با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومین به قصاصی که از ابتدای امسال از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به هفت نفر رسیده است.

این مقام قضایی همچنین، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره ائمه معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای شورای حل اختلاف در این خصوص قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازگشت دادگستری زندانی بخشیده محکوم به قصاص شورای حل حل اختلاف هرمزگان شورای حل اختلاف استان هرمزگان اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ