Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر یکشنبه در کنگره شهید صفرخوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب که در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهیدان و شهدای ولایت مدار کرمانشاه و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، شهدای مدافع حرم و شهید صیاد خدایی را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز از سوی دولت جمهوری اسلامی درپی ریزش ساختمان متروپل و داغدار شدن جمعی از مردم خوزستان عزای عمومی اعلام شده و به خانواده‌ها آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: خداوند را شاکر هستم که امروز این توفیق نصیب بنده شد تا ساعاتی را در فضای معنوی شهرستان گیلانغرب بوده و در کنگره‌ی شهدای این شهرستان حضور پیدا کنم.

سلیمانی گفت: مظلومیت مردم و رزمندگان کرمانشاه و گیلانغرب در دوران دفاع مقدس شاخص بوده و دفاع جانانه از کشور هنگامی که اردوگاه‌های غرب و شرق از ارتش صدام دفاع می‌کردند از ویژگی‌های این افراد است.

وی بیان کرد: ملت ایران از کیان اسلام و تشییع با جان دفاع کرده و در دوران دفاع مقدس پایداری متفاوتی را نشان دادند و به عنوان دوره‌ای افتخار آمیز از آن یاد می‌شود و اگر آن روزها مردم گیلانغرب در مقابل دشمن متجاوز مقاومت نمی‌کردند مسئولین کاری جز تسلیم نمی‌توانستند انجام دهند و باید در مذاکرات حاضر می‌شدیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در یکی از گفتگوهای صدام گفته خود را با خبرنگاران نیمه تمام گذاشت و گفت که باقی سوالات شما را در تهران پاسخ می‌دهم و سه فرضیه خام در سر داشت از جمله تصاحب تهران، جدا کردن بخش‌های مهم پنج استان و بازگشت شرایط ایران به قبل از قرار داد ۱۹۷۵ سومین فرضیه صدام بود که خیال خامی بیش نبود و محقق نشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مقاومت و پایداری یک گنجینه تمام شده از ارزش‌ها برای ملت ایران است که مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ ایثار عاشوراییان و علویان است و مردم کرمانشاه و گیلانغرب از آن بهره برده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی کشورهای غیر اسلامی از مکتب دفاعی الگو بگیرند در مقابل همه تهدیدها ملت و مردم خود را مصون می‌دارند مانند سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم که مکتب دفاعی و شهادت را انتشار داده و توانستند جبهه مقاومت در مقابل صهیونیست پایه گذاری کنند.

سلیمانی افزود: صهیونیست‌ها یک زندگانی پادگانی برای سرزمین‌های اشغالی خود ایجاد کرده و همه دارای ۲ گذرنامه برای ادامه زندگی خود هستند چون می‌دانند با گذرنامه رژیم صهیونیستی در جای دیگر نمی‌توانند زندگی کنند.

وی عنوان کرد: کارنامه بسیار تاریکی از جمله قتل، استعمار، و خونریزی در کارنامه آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپا است و ما باید این کارنامه و افتخارات ملت اسلام را برای نوجوانان و جوانانی که اطلاعات کافی ندارند با نوشتن کتاب و تولید فیلم و مستند به تصور بکشانیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: باید وارد عرصه فرهنگی شده و دوره‌ی افتخارآمیز مقابله با پهلوی و قاجار را به خوبی نمایش داده و مورد مطالعه قرار دهیم.

سلیمانی گفت: انگیسی‌ها برای اجرای یک قدرت متمرکز به روی ایلات و عشایر و استفاده از ذخایر نفت کشور برنامه ریزی کرده و در شهریور ۱۳۲۰ رضا خان و ارتش ۱۲۵ هزار نفری که تشکیل داده بود از ورود متفقین به کشور جلوگیری نکردند و تنها سه سرباز با دستور علمای اسلام مقاومت کردند.

وی ادامه داد: با شایعه ورود متفقین به قزوین رضاخان سه مرتبه کشور را ترک کرده و در نهایت انگلیسی‌هایی که او را به قدرت رسانند از سلطنت خلع کرده و محمدرضا را به قدرت رسانده تا کارهای خود را عملی کنند.

سلیمانی بیان کرد: در دوره شاهنشاهی اجازه پیشرفت نداشته اما در حال حاضر شاهد پیشرفت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در نیروی زمینی، دریایی و هوایی هستیم.

وی افزود: مقاومت مردم گیلانغرب را ارج نهاده و شاهد دفاع آن‌ها از آرمان‌های انقلاب و افتخاراتی که برجای گذاشته‌اند، هستیم.

سلیمانی تصریح کرد: مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس خود را به خوبی نشان داده و حال دوره جهاد تبیین است و باید برای جلوگیری از تحریف حقایق تولیدات هنری خود را افرایش دهیم و در صورت موافقت مسئولین استان کرمانشاه می‌توان در رابطه با روزهای آغازین تجاوز بعث به کرمانشاه و گیلانغرب یک فیلم ساخت.

کد خبر 5502070

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گیلانغرب کنگره شهدا بسیج غلامرضا سلیمانی رژیم صهیونیستی شهدا جهاد تبیین یادواره شهدا ساختمان متروپل بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده اردبیل گرد و خاک تبریز دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش

تعداد بازدید : 18 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما: زنده‌یاد اسکویی استاد، همکار، الگوی اخلاق و پیشکسوت ما در رسانه ملی بود. امروز همکاران زنده‌یاد اسکویی شهادت می‌دهند که جز خوبی، اخلاق، تواضع و بزرگ‌منشی از او ندیدند.

دیگر خبرها

  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند