Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@14:49:30 GMT

منتظر ترمیم کابینه از سوی رئیس‌جمهور هستیم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۴۱۱۹

منتظر ترمیم کابینه از سوی رئیس‌جمهور هستیم

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رئیس‌جمهور خودش کابینه را ترمیم کند، البته این دولت با دولت قبل قابل قیاس نیست اما انتظار ما بیشتر است.

به گزارش قدس آنلاین، احمد امیرآبادی اظهار کرد: گاهی یک وزیر یا نماینده که هر کدام اهل شهر و استانی هستند، تمایل دارند برای همان شهر و استان هم کاری انجام دهند و برای دوره بعد هم رأی بگیرند؛ وقتی این نگاه حاکم باشد در نظام بودجه‌ریزی با تحول مواجه نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از برخی خصوصی‌سازی‌های غلط، تاکید کرد: در بحث خصوصی‌سازی‌، به عنوان مثال یک واحد پتروشیمی را از وزارت نفت که متخصص همان مسئله است می‌گیرند و به یک وزارتخانه غیر مرتبط می‌دهند؛ تا روند حاکم این چنین باشد، تأمین ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال تملیکی دولت، محقق نمی‌شود.

امیرآبادی تصریح کرد: اینکه نمایندگان مجلس احساس تکلیف کردند که کمک کنند و یک دولت انقلابی روی کار بیاید و مجلس و دولت برای حل مشکلات هماهنگ شوند، خوب است؛ ولی اگر سبب شود بحث نظارتی نمایندگان زیر سوال برود خوب نیست. قبول ندارم که نمایندگان با دولت تعارف دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موضوع اصلاح سیاست ارز دولتی، بیان کرد: در قانون حذف ارز ترجیحی، اختیاراتی را به دولت داده‌ایم ولی در نهایت نمایندگان مسئولیت این مصوبه را باید بپذیرند. این‌طور نیست که اگر وزیری در اجرای قانون عملکرد خوبی نداشته باشد و حقوق مردم ضایع شود، نمایندگان ساکت بنشینند، بلکه وارد میدان می‌شوند.

وی ضمن اشاره به عملکرد دولت یادآور شد: به نظرم لازم است سه چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند، چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رئیس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. نمایندگان، روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند گرچه این دولت با دولت قبلی قابل مقایسه نیست ولی انتظار ما هم بیشتر است.

امیرآبادی در رابطه با طرح شفافیت، گفت: بنده جزو نویسندگان طرح اولیه شفافیت بودم و اولین نفر هم محمدباقر قالیباف آن را امضا کرد. البته برخی مخالفان دلایلی داشتند؛ اما آنها مخالف اصل شفافیت نبودند. معتقدم اصل بر شفافیت است و بقیه فرع است. طرح شفافیت قوای سه گانه نیاز به ۵۰+۱ رأی دارد نه دو سوم نمایندگان!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقرر شده که در امور صنفی، مجلس ابتدا رأی‌گیری کند که آیا می‌خواهد درباره آن مسئله رأی‌گیری شفافی داشته باشد یا نه که رأی در مورد اول، شفاف خواهد بود یعنی مشخص می‌شود کدام نمایندگان موافق و کدام مخالف شفافیت هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به حقوق نمایندگان مجلس، تاکید کرد: حقوق نمایندگان مجلس در حال حاضر ۱۸ میلیون تومان است، ولی آنچه به عنوان دفتر و نیروها دریافت می‌کنند جزو حقوق محسوب نمی‌شود چون باید عین همان را هزینه کنند. برخی نمایندگان از این محل صرفه‌جویی کرده و کارت‌های کمک معیشتی به برخی مراجعان می‌دهند.

امیرآبادی فراهانی در پایان ضمن اشاره به عملکرد زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: آقای زاکانی کارهایی را در مرکز پژوهش‌ها شروع و سپس رها کرد و رهاشدگی آثار زیان باری برای مرکز پژوهش‌ها به دنبال داشت، مثل افزایش نیروها و تغییر ساختار بدون تصویب هیئت امنا. من خود یک بار به تغییرات بدون تصویب اعتراض کردم. امروز نیز آقای نگاهداری هنوز نتوانسته است که این وضعیت به وجود آمده را اصلاح کند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: احمد امیرآبادی فراهانی ترمیم کابینه رئیسی هیئت رئیسه مجلس ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم