Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور تد کروز در پی اظهاراتش درباره قانون کنترل سلاح در آمریکا، در یک رستوران به باد انتقاد گرفته شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه «تد کروز» در پی اظهاراتش درباره قانون کنترل سلاح در آمریکا، در یک رستوران در شهر هاستون تگزاس، به باد انتقاد گرفته شد.

براساس تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه های اجتماعی، تد کروز به عنوان سناتوری که مخالف قانون کنترل سلاح در آمریکاست، با برخی مردم حاضر در رستورانی در شهر هاستون جرو بحث می کند و مردم او را سوال پیچ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، یکی از شهروندان حاضر در رستوران به کروز گفت: چرا به اینجا آمدی؟ چرا، حالا که 19 کودک کشته شدند؟ مسئولیت این حادثه باتوست. و بارها این جمله را تکرار کرد.

برطبق تصاویر ویدئویی، پس از فریادهای فراوان این مرد بر سر تد کروز، ماموران امنیتی او را از رستوران بیرون بردند.

مرد معترض اظهار کرد من فقط می خواستم کروز به من جوابی درباره یک موضوع ساده بدهد که چرا با قانون کنترل سلاح مخالف است. اما گویا او می خواست از مسئولیتش به عنوان یک سناتور آمریکایی شانه خالی کند.

دو روز پیش و در حالی که تنها چند روز از حادثه تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا می گذشت، سناتور تد کروز ادعا کرد آسیب های اجتماعی باعث وقوع تیراندازی های مرگبار در آمریکاست و ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.

براساس گزارش هیل، وی در یک سخنرانی در نشست سالانه انجمن ملی سلاح آمریکا اظهار کرد کاهش حضور در کلیساها، بازی های ویدئویی خشن، داروهای اعتیاد آور، خشونت رسانه های اجتماعی و دیگر آسیب های اجتماعی زمینه را برای وقوع تیراندازی های مرگبار فراهم کرده و این موضوع ارتباطی با کنترل سلاح ندارد   

کروز خاطرنشان کرد ما می دانیم بسیاری از افرادی که عامل تیراندازی های مرگبار هستند، از اجتماعات انسانی فاصله دارند و زندگی دور از دیگران و عاری از عشق و حقیقت را تجربه می کنند.

وی مدعی شد آنچه که افراد مسلح بد را از خشونت باز می دارد، افراد مسلح خوب هستند. پیشنهاد قانون گذاران دموکرات برای کنترل سلاح، از جنایت ها و تیراندازی های گسترده جلوگیری نمی کند.

کروز پیشنهاد داد هر مدرسه باید چندین مامور امنیتی مسلح داشته باشد و حتی در صورت لزوم، از نظامیان برای این کار استفاده کرد. همچنین کلاس های مدارس باید مجهز به درب های ضدگلوله باشند.

همچنین انجمن ملی سلاح در آمریکا، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.                              

رئیس این انجمن اظهار کرد محدود کردن این حقوق انسانی و اولیه و محدود کردن آمریکایی ها برای حفاظت از خودشان، راه حل این مشکل نیست. ما باید امنیت مدارس را ارتقا داده، سیستم قضایی جنایی را تغییر داده و سیستم سلامت روانی آسیب دیده کشور را اصلاح کنیم تا بتوانیم با تیراندازی های مرگبار در آینده مقابله کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم.

ترامپ با تاکید بر اینکه لزومی ندارد که قانون کنترل سلاح در آمریکا تصویب شود، پیشنهاد داد مدارس می توانند از ردیاب فلز، ماموران امنیتی مسلح و راهروها و مسیرهای تک ورودی برای کنترل رفت و آمد استفاده کنند تا سطح امنیت خود را بالا برده و با حوادث تیراندازی مقابله کنند.

هفته گذشته بر اثر تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس، 19 دانش آموز و 2 معلم کشته شدند.

چرا آمریکا رتبه اول تیراندازی‌های جمعی مرگبار را داراست؟تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس/ 19 کودک کشته شدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون کنترل سلاح در آمریکا تیراندازی های مرگبار تد کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • حمایت از غزه برای سیاستمدار فرانسوی دردسرساز شد + فیلم
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد