Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز یکشنبه در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در حرم مطهر سیدالکریم شاه عبدالعظیم حسنی برگزار شد افزود: راه امام خمینی(ره) را رهبر معظم انقلاب با همان صلابت و ایستادگی ادامه دادند تا به نقطه کنونی رسیده ایم و در این راه شخصیت های بسیاری  همچون شهید مطهری، دکتر بهشتی و طالقانی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قاضی عسکر یکی از مسائل مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را سبک زندگی اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که بررسی دقیق و موشکافانه داشته باشیم، می توانیم میزان نزدیک شده به اهداف مورد نظر معظم له را در این مسیر و در سایر مسائل رصد کنیم. 

وی اظهار داشت : سالها از پیروزی انقلاب ما می گذرد و طبیعی است که پس از گذشت چنین زمانی، مردم توقع دارند که ما به یک سلسله قوانین و مقررات اثرگذاری دست یافته باشیم که هم تحول آفرین و هم تاثیرگذار باشد و انتظار به حقی است.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: شاید نتوانستیم آنچه که وعده داده شده را اجرا کنیم و بارها شاهدیم که رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف، نقشه راهی ترسیم کرده اند اما هنوز با تحقق منشورها و ایده آل های نظام فاصله داریم.

بانوان پس از پیروزی انقلاب به صورت قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها رشد کرده اند

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: امروز باید پرسید آیا نگاه قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) در مورد زنان در جامعه پیاده شده است؟ اسلام نگاه جنسیتی ندارد و به زن و مرد برابر نگاه می کند و آنان را کنار هم می بیند.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: با وجود آنکه بانوان در این مدت به صورت قابل توجهی رشد کرده اند اما انتظار از جامعه اسلامی بیش از این میزان است و باید از نیمی از جامعه بشری در تمامی زمینه ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر داشتن نگاه آسیب شناسانه به برنامه های فرهنگی اضافه کرد: تاکنون آیا ارزیابی در خصوص انطباق برنامه های مدیریتی با دستورات قرآنی داشته ایم؟ قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) فساد و گناه را عامل فروپاشی جامعه می داند.

حجت الاسلام قاضی عسکر اعلام کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی باید به طور جد در حوزه اقتصادی کار کنیم، باید برای بهبود وضعیت معیشت مردم و جامعه کار کرد، از مسائلی که مرا به شدت می رنجاند بحث فقر است.

دولت در حوزه های اقتصادی وارد شده است

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: دولت در حوزه های اقتصادی وارد شده است و امیدواریم بتواند با برنامه های خود باری از دوش مردم بردارد و در کنار آن برنامه و کمک های فرهنگی نیز موثر واقع شود.

وی با تاکید بر خودداری متولیان برنامه های فرهنگی از حواشی افزود: باید با همپوشانی، جلوگیری از موازی کاری و آسیب شناسی سوددهی فعالیت های فرهنگی را بالا برد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه هر کار فرهنگی در نظام اسلامی می تواند تا کیلومتر ها آنسو تر از مرزهای ایران تاثیرگذار باشد، گفت: باید سرمایه های فرهنگی را به گونه ای به جریان بیندازیم که توازن برقرار شود و تمامی بخش ها در کنار هم پیش برود.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی به توان بالای کشور در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که به خود متکی شویم و در حوزه های مختلف موثر باشیم میتوانیم گام های موثری نیز در بخش فعالیت های فرهنگی برداریم.

وی یکی از موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب را امیدوار کردن مردم خواند و یادآورشد: زیبایی های بسیاری در دین مبین اسلام وجود دارد که اگر به درستی برای مردم تبیین شود، مردم مشتاقانه به سمت آن می آیند، باید از ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر به ظرفیت های موجود در شهرری و آستان مقدس عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و کار را جلو ببریم، خداوند بشارت کمک به مسلمانان را داده است پس نباید نا امید و مایوس شد به خصوص با وجود چنین رهبری مدیر، مدبر و دانا.

شعار دهه کرامت؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه

حجت الاسلام حبیب ارزانی رئیس کانون مساجد کشور نیز در این نشست از فعالیت ۱۵ ساله شورای دهه کرامت خبر داد و گفت: تمامی افرادی که در این شورا فعالیت می کنند از عمق جان هزینه می کنند.

وی به پیش بینی ۱۰۰ ها برنامه در بقاع متبرکه حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و شاهچراغ(ع) اشاره کرد و افزود: هزاران برنامه نیز از سوی نهادهای مردمی و دولتی در دهه کرامت در سطح کشور برگزار خواهد شد.

ارزانی به جمع آوری ۱۵۰ میلیارد تومان کمک های مردمی برای برگزاری برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و برنامه های شاخص پیش بینی شده برای این دهه را ۲ جشن دختران روح الله در مرقد امام خمینی(ره) و دختران آفتاب با اجتماع ۶ هزار نفری دختران در حرم حضرت معصومه(ع) همزمان با روز میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه س مطابق با اول ذیقعده برشمرد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران سید علی قاضی عسگر امام رضا امامزاده شاه عبدالعظیم امام خمینی قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی شاه‌چراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران امام رضا انقلاب اسلامی ایران امام رضا امامزاده شاه عبدالعظیم امام خمینی قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی شاه چراغ تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی حجت الاسلام قاضی عسکر رهبر معظم انقلاب دهه کرامت زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است