Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در چهل‌و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن همدردی شهرداری اصفهان با مردم آبادان به دنبال حادثه ناگوار ساختمان متروپل، پیرامون چگونگی ارتقاء ایمن‌سازی ساختمان‌های کلانشهر اصفهان و انجام اقدامات لازم در جهت آن گفت‌وگو و پرداخته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: مناسبت پیش رو، سالروز قیم خونین 15 خرداد و ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی را تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب گفت: کلام رهبر انقلاب در این دیدار همچون همیشه صحبت‌های جامع و کاملی بود که ما نیز می‌توانیم مخاطب این سخنان باشیم. با وجود آنکه مسئولیت گسترده نمایندگان مجلس را نداریم اما ما نیز در شهر به عنوان نماینده مردم وظایفی برعهده داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به عموم بود، بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر فرمودند: «عامل این جهاد عظیم ازخودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل [یعنی] دنبال راه‌های ابتکاری گشتن بود.» همچنین ایشان پیرو این سخنانشان اظهار داشتند: «عزم راسخ، یا نگاه بلندمدت به آرمانها؛ یعنی روزانه و روزمره فکر نکردن. نگاه می‌کردند؛ چون امام بیانات رسا و روشنی را نسبت به این جنگ و نسبت به این حادثه‌ی عظیم بیان کرده بودند، لذا بود که حوادث جزئی و روزمره ذهن عناصر مؤثر در این حرکت عظیم را، این جهاد را مشغول نمی‌کرد؛ دنبال آن اهداف بلند بودند، دنبال آن اشاره‌ای بودند که امام کرده بودند. روح همه‌ اینها هم اخلاص، اخلاص لِلّه و توکّلِ علی‌الله بود؛ برای خدا کار کردن و به خدای متعال توکل کردن.»

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند «از خودگذشگی همیشه این نیست که شما بروید جان هدیه کنید؛ از‌خود‌گذشتگی در بسیاری از موارد به معنای اسیر نشدن در پنجه‌ خواسته‌های حقیر است. مشکل ماها این است؛ ماها در پنجه‌ خواسته‌های حقیر گاهی اسیر می‌شویم، گرفتار می‌شویم، نمی‌توانیم خودمان را نجات بدهیم؛ از‌خود‌گذشتگی یعنی از این خواسته‌ها انسان صرف نظر کند. حالا این خواسته‌های حقیر مثل چه خواسته‌هایی است؟ یک طیف وسیعی از خواسته‌ها است.»

نورصالحی در تشریح از خودگذشتگی در کلام رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: در سخنان ایشان آمده است: «نه مال دنیا بد است، نه منصب بد است، نه آبروی اجتماعی بد است؛ اینها همه خوب است، دنبال اینها بودن و از خدا اینها را خواستن هم هیچ اشکالی ندارد؛ دعاهای ما پُر از طلب همین چیزها است. بحث این است که یک وقتی یک وظیفه‌ای برای انسان پیش می‌آید که سر راه آن وظیفه یکی از این خواسته‌ها قرار می‌گیرد؛ آنجا است که باید پا گذاشت روی این خواسته‌ نفس؛ «از‌خود‌گذشتگی» یعنی این.»

وی با بیان آنکه مقام معظم رهبری در سخنانشان به وضعیت پیچیده اشاره داشتند، بیان کرد: ایشان در این باره فرمودند: «موقعیت ایران عزیز یعنی چه؟ یعنی وسعت کشور، جمعیت کشور، جغرافیای کشور، تاریخ کشور، اقلیم متفاوت و متنوع کشور؛ اینها خصوصیات کشور ما است و خصوصیاتی است که ایران عزیز را جزو کشورهای مهم و استثنائی دنیا قرار داده؛ واقعیتش این است؛ یک چنین کشوری را شما می‌خواهید مدیریت کنید.»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید از توانایی‌هایمان آگاهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه سخنانشان تصریح کردند: «ثانیاً آسیب‌‌پذیری‌های خودمان را درست بشناسیم، هم بدانیم توانایی‌هایمان چیست، هم آن آسیب‌پذیری‌هایمان؛ به تعبیر رایج فارسی «چشم اسفندیار» را در خودمان کشف کنیم؛ ببینیم کجای ما آسیب‌پذیر است، حواسمان باشد. علاوه‌ی بر اینها بایستی سعی کنیم خطا نکنیم، اشتباه نکنیم. دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد، به خطاهای ما امیدوار است.»

وی گفت: از دیگر نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری مسئولیت‌پذیری بود چرا که مطابق با سخنان ایشان علاوه بر آنکه مسئولیت واگذار شده به افراد یک امانت است باید بتوان آن را به خوبی و نتیجه‌بخش اجرا کرد.

نورصالحی با بیان آنکه رهبر معظم انقلاب در سخنانشان به شاخص دیگری چون مردمی بودن اشاره کرده‌اند، عنوان کرد: در ادامه سخنان ایشان آمده: «یکی دیگر از شاخصها مردمی بودن است؛ مردمی بودن یعنی چه؟ مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن. اینکه ما برویم در یک جمعی از مردم، یک داعیه‌ای دارند، یک خواسته‌ای دارند، حرفشان را بشنویم و بعد هم بگوییم «بله، صد درصد حق با شما است و این کسانی که گوش نمیکنند، عمل نمیکنند، چنین و چنان هستند». این صحبت یعنی ما بدانیم خواسته‌ای به صلاح شهر و مردم نباشد و جسارت تبیین آن را داشته باشند که مقام معظم رهبری این موضوع را به عنوان جهاد تبیین می‌دانند.

وی بیان کرد: ایشان در بخش دیگری از سخنانشان پیرامون اجتناب و مبارزه با فساد می‌فرمایند: «اجتناب جدّی از تبعیض و فساد؛ اجتناب! یک وقت میگوییم ضدّیّت جدّی با فساد، خب بله، همه ضدّند، ما هم همه ضدّیم؛ منتها گاهی اوقات می‌شود که این ضدّیّت با فسادِ در دیگران است، با تبعیضِ در دیگران است. باید خودمان مراقبت کنیم، خودمان جدّیّت داشته باشیم، هم با تبعیض و فساد در زید و عمرو، هم با تبعیض و فساد در شخص خودمان.»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مقام معظم رهبری شاخصه‌های نمایندگان مردم را اینگونه برمی شمارند: «یکی از شاخصه‌های نماینده‌ انقلابی این است که با عموم مردم، با عامه‌ مردم همراه است اما عوام‌زده نیست. من به شما عرض بکنم هیچ وقت جَوزده نشوید. بعضی از مشکلات ما در بخشی از این سالها به خاطر این بود که جَوزده شدیم. همراهی با مردم، غیر از عوام‌زدگی و جَوزدگی و تحت تأثیرهای و هو قرار گرفتن است. یکی از چیزهایی که نشانه‌ نماینده‌ انقلابی نیست، عبارت است از نطق‌های اعتراضی پُرشورِ میان‌برنامه؛ این نطقهایی که آقایان [می‌کنید]. اینکه یک نفر بِایستد آنجا بنا کند اعتراض کردن، این اصلاً علامت انقلابی بودن نیست؛ علامت انقلابی بودن اینهایی است که عرض کردیم و چیزهایی از این قبیل. اعتراض کردن و عصبانیت به خرج دادن و مانند اینها، علامت انقلابی بودن نیست.»

وی با اشاره به صدور پروانه غیرحضوری از تیرماه به عنوان مطالبه اصلی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار داشت: لازمه انجام این موضوع همراهی سایر دستگاه‌ها است، مقدمه آنکه سامانه به صورت خودکار بدون مراجعه ظرفیت یک پلاک را تعیین کند، تصویب کمیسیون ماده 5 است. در روز جمعه مصوبات این طرح در جلسه‌ای با استاندار و معاونان سیاسی و عمرانی ایشان تشریح شد.

نورصالحی با بیان آنکه در این جلسه اقدام خطیر شورا و شهرداری را مبنی بر حذف رانت و فساد توضیح دادیم، خاطرنشان کرد: لازمه ادامه و انجام این کار عمل جدی به کمیسیون ماده 5 است، که استاندار  و معاونان ایشان در انجام این کار قول همراهی به ما دادند. هفته گذشته پیرامون این موضوع جلسه‌ای با مدیرکل راه‌وشهرسازی برگزار شد که در 12 مورد به توافق دست یافتیم.

وی با بیان آنکه این مجموعه اقدامات به بسترسازی و تسهیل فرآیند صدور پروانه با رعایت ضوابط به صورت یکسان می‌انجامد، گفت: عمل در این راستا هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها همچون استانداری، سازمان میراث فرهنگی و اداره راه‌ و شهرسازی را می‌طلبد. همچنین جلسات دوره‌ای مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار و نمایندگان مجلس در مسیر خوبی است و موجب می‌شود تا مسائل به طور شفاف مطرح و رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به آنکه جلسه اخیر این اعضا در سالن اجلاس سران بود پیرامون تکمیل و بهره‌برداری آن نیز صحبت‌هایی مطرح شد.

وی ضمن عرض تسلیت به مردم آبادان و ایران پیرو ریزش ساختمان متروپل در آبادان بیان کرد: قطعاً کسانی که مسئولیت دارند باید به این رخدادها توجه داشته باشند و امیدواریم دیگر شاهد چنین رخدادها و حوادثی نباشیم. خوشبختان از گذشته در اصفهان با وجود همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی و کنترل ایستایی کمتر شاهد ضعف در اجرای ضوابط بودیم.

نورصالحی با بیان آنکه معاون ذی ربط باید فهرست ساختمان‌های ناپایدار را برای رسیدگی اعلام دارند، عنوان کرد: شهرداری باید از این طریق وظیفه خود را انجام دهد. هم اکنون نیز پیرو درخواست شهردار، معاونت مرتبط مأمور شده است تا با همراهی آتش نشانی ساختمان‌های غیرایمن شناسایی و به مالکان آن اعلام شد. در صورت وجود چنین نقاط ضعفی در شهر باید شناسایی شده و شهرداری نیز در امر صدور پروانه و ابلاغ مشخصات به منظور ایمن‌سازی همراهی لازم را خواهد داشت.

حادثه متروپل آبادان، زنگ خطری برای ما و همه

سید امیرسامع عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت بینانگذاری انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار داشت: این حادثه ناگوار را به مردم آبادان و ایران تسلیت می‌گویم. این دست حوادث زنگ خطر و هشداری برای ما است، که در همین راستا در بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اشاره شده تا تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و اماکن عمومی اتخاذ شود.

وی با بیان آنکه در راستای این موضوع شهرداری باید تمامی موارد را شناسایی کند و پس از کسب نظر مأمور فنی اعزام شده اخطار لازم را دهد، بیان کرد: به دنبال این اخطار انجام شده مالک موظف است تا تغییرات لازم را انجام دهد. در بخش دیگری از همین قانون آمده که در صورتی که این اتفاق نیفتاد شهرداری موظف است تا خود کار را پیش برد و هزینه‌ها و درصدی را از مالک دریافت کند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هم اکنون مأمور فنی در شهرها پس از اعزام به محل 2 بار به مالک اخطار لازم را می‌دهد. در اینجا شهرداری با چالش مواجه است چرا که برخی ساختمان‌ها مالک مشخص خود را دارد اما برخی اماکن دیگر همچون بازارها و مجتمع‌های تجاری که مالکان آن به دلیل ارث و یا اجاره به طور دقیق مشخص نیستند، بنابراین طف مقابل موظف به انجام آن کار مشخص نیست و شهرداری در اجرای موارد لازم با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان آنکه در برخی موارد شهرداری کار خود را انجام داده اما متولی خاصی به عنوان طرف مقابل وجود ندارد، عنوان کرد: در این باره اتحادیه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نقش ویژه‌ای دارند و باید ایمنی کارگاه‌ها را حفظ کنند. دستگاه‌های مسئول باید در قالب مدیریت شهری در کنار یکدیگر قرار گیرند. در صورتی که هر کدام از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند دستگاه‌ قضا به عنوان مدافع حق عمومی ضروری است تا حضور داشته باشد و رسیدگی کند.

سامع گفت: برای مواجه و برخورد با این دست مسائل موضوع محدود شدن فعالیت کسبه مطرح می‌شود که معیشت مردم دچار مشکل شده، درحالیکه دستگا‌ه‌های مختلف می‌تونند با ارائه راهکارهای مختلف از بروز چنین معضلاتی پیشگیری کنند. ضروری تا سازمان‌هایی نظیر سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی در کنار هم قرار گیرند تا شاهد اتفاقات خوب در راستای ایمنی شهر و شهروندان باشیم.

وی با بیان آنکه گاهی می‌بینیم فروشگاه‌ها و کارگاه‌ها هزینه‌های زیادی برای دکوراسیون انجام می‌دهند اما برای ایمنی کمترین هزینه را نمی‌کنند، اظهارداشت: برخی مواقع تنها یک کپسول آتش نشانی می‌تواند یک کارگاه را نجات دهد اما در این موارد شاهد سهل‌انگاری از سوی اصناف و کارگاه‌ها هستیم. همچنین به موجب اهمیت بیمه آتش سوزی اماکن تجاری و مسکونی ضروری است تا شرکت‌های بیمه در بحث پیشگیری مشاوره دهند.

ارائه خدمات با کیفیت در پایانه‌های پنج‌گانه اصفهان

احمد شریعتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و سازمان پایانه‌ها بازدید کرد. جای امید است که در مجموعه پنج‌گانه پایانه‌ها در بخش‌های مختلف شهر خدمات مناسب و مساعدی به مسافران ارائه می‌شود. خوشبختانه با انتصاب مدیر جهادی و پرانرژی جدید پایانه‌ها شاهد شایسته‌سالاری مدیریتی هستیم.

وی با بیان آنکه باید همراهی‌های لازم را در راستای ارتقاء درآمدها به دنبال همه‌گیری بیماری کرونا و کاهش سفرها صورت داد، ادامه داد: شورای اسلامی شهر در دوره قبل مبنی بر اختصاص 5 درصد فروش بلیت به تجهیز و توسعه پایانه‌ها داشت. قرار بر آن بود در دوران کرونا این هزینه صرف امورات جاری و پس از کرونا جهت توسعه و تجهیز پایانه‌ها استفاده شود که همچنان این مبلغ واریز نشده و این سازمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید نسبت به نقاط حادثه‌خیز به طور جدی عمل کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون انبارهای بارانداز شهر اصفهان، بیان کرد: این انبارها بدون متولی و پراکنده هستند و نظارتی بر آنها نیست. با ورود سازمان‌های متولی این موضوع مدیریت می‌شود و مردم می‌توانند از خدمات آنها به خوبی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره حادثه ناگوار ریزش ساختمان متروپل آبادان عنوان کرد: نباید اجازه دهیم تا در ابتدا اتفاق ناگواری به وقوع بپیوندند و سپس بر آن عزاداری کنیم. ضروری است تا مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در نقاط حادثه‌خیز و بحران به طور جدی عمل کند. همچنین بررسی پناهگاه‌های دوران جنگ که اکنون بلا استفاده مانده‌اند باید انجام شود تا در صورت وقوع بحران بتوان از آنها بهره‌مند شد.

شریعتی با بیان آنکه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حوزه کلانشهرها در حوزه کنترل ترافیک رتبه برتر را داریم، همچنین 42 درصد از جریمه‌هایی که از مردم دریافت می‌شود ضروری است تا در زمینه تجهیز این مجموعه صرف شود که تا کنون این مورد نیز پرداخت نشده است.

در امر مدیریت واحد شهری، اختیارات شهرداری تک تک در حال از دست رفتن است

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان آنکه باید 700 میلیارد تومان از سوی دولت به عنوان ارزش افزوده به مردم اصفهان پرداخت شود گفت: تاکنون این موضوع انجام نشده است و باید گفت که حق‌الناس است. در بخش مدیریت واحد شهری تاکنون در حال تجمیع حوزه‌های مختلف شهر بودیم اما شاهدیم که اختیارات شهرداری تک تک در حال از دست رفتن است.

وی افزود: در سال نخست راه‌اندازی دوره اول شورای اسلامی شهر قرار بر آن بود که بخشی از اختیارات به شوراها واگذار شود که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است. امیدواریم که به دنبال سفر رئیس جمهور به اصفهان اصفهان به عنوان پایلوت اجرا کننده مدیریت شهری مطرح شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه مردم گرفتار دستگاه‌های دولتی هستند، سلسله مراتب جوابگوی نیازهای مردم نیست، اظهار داشت: ضروری است تا این ساختار اصلاح شود. اجرای مدیریت واحد شهری به نفع دولت است، چرا که اگر اختیارات شوراها که در حیطه وظایف آنهاست به آنها واگذار شود نتیجه آن را پس از چند سال خواهند دید.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا شهرهای دوم هر کشور برای برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های بین المللی سالن‌هایی را طراحی و ایجاد می‌کنند، حال با توجه به آنکه ساختمان اجلاس در اصفهان با کیفیت بالا ساخته شده است خوب است که دولت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حاج رسولی‌ها با بیان آنکه مردم شهرهای دیگر در حال ورود و سکونت به اصفهان هستند، ادامه داد: شیوه واگذاری‌ها در این شهرهای جدید زنگ خطری برای اصفهان است. ما به دنبال الحاق بهارستان به اصفهان بودیم تا واگذاری‌ها مدیریت شود که متأسفانه اینگونه نشد.

نادیده گرفتن جان مردم در ساخت ساختمان‌های تجاری منجر به حوادثی چون متروپل آبادان می‌شود

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بیان تذکری مبنی بر اخطار به ساختمان‌هایی که به هر دلیلی ایمنی لازم را ندارند، اظهارداشت: ضروی است که این اخطار رسانه‌ای شود چرا که مردم باید بدانند هنگامی که به ساختمانی وارد می‌شوند آن ساختمان ایمنی لازم را دارد یا ندارد. همچنین باید از ساخت‌وسازهایی که الزمات فنی و مهندسی در آنها به درستی رعایت نمی‌شود جلوگیری شود.

وی با بیان آنکه نمی‌توان چشم‌ها را بر روی این دست مسائل بست تا اتفاقاتی مشابه ساختمان متروپل را شاهد باشیم، گفت: ساختمان متروپل آبادان نوساز بوده است، حال نگرانی ما از ساختمان‌هایی است که مدت زمان زیادی از ساخت و احداث آنها می‌گذرد. در برخی ساختمان‌سازی‌ها شاهد هستیم که پس از بتون‌ریزی میلگردهای آن بیرون کشیده می‌شود که بسیار خطرناک است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه این کار یک جنایت است و باید با آن برخورد قاطع صورت گیرد، خاطرنشان کرد: همفکری یکی از راهکارهای مناسب در راستای مقابله با سودجویی است، چرا که نادیده گرفتن جان مردم در ساخت ظرفیت‌های تجاری منجر به این نتایج می‌شود، مسئولان شهرداری و سازمان نظام مهندسی در جلساتی موضوع را بررسی کرده و ضروی است تا تصمیم جدی در این باره اتخاذ شود.

پیشنهاد حضور معاون اقتصادی استانداری در شورا برای تبیین تدابیر اقتصادی دولت

مصطفی نباتی نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح پیشنهاد دعوت معاون اقتصادی استاندار به جلسات شورای اسلامی شهر اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم با دعوت از ایشان به جلسات شورا تدابیر دولت پیرامون تحولات اقتصادی تبیین شود چرا که در این روزها مقامات استانی فرصت کمتری برای تبیین دارند و باید به سوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ داده شود.

وی افزود: از کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی خواستاریم تا موضوع خاموشی پل‌های عابر پیاده مکانیزه را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه اختلافی با بهره‌بردار وجود دارد که دود آن به چشم مردم می‌رود، خاطرنشان کرد: این پل‌ها در مناطقی ایجاد شده که حساس بوده که خاموش بودن آن‌ها ممکن است سبب ایجاد خطر جانی و مالی برای شهروندان شود.

تهران در عزای جانباختگان حادثه متروپل آبادان سیاهپوش شدعزم قاطع "محسنی اژه‌ای" برای برخورد با مقصران پرونده متروپل آبادانفرمانده میدان حادثه متروپل آبادان: ‌آوار‌برداری ‌مکانیزه ‌شد/ کشف اجساد تا سه روز آینده به پایان می‌رسد

ممکن است پدیده‌های طبیعی حادثه متروپل آبادان را در اصفهان رقم زنند

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در بیان تذکری به دنبال رخداد ناگوار ریزش ساختمان متروپل آبادان، بیان کرد: همه امکانات و تجهیزات برای کمک به حل این حادثه از روز نخست فراهم شد که به دنبال گروه‌های مختلفی برای یاری رساندن به آنجا رفتند.

وی با بیان آنکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یکی از گروه‌هایی بود که در روزهای نخست در محل حادثه حاضر شد، گفت: این گروه‌ و سایر گروه‌ها اکنون در شرایط سخت ایثارگرانه درحال امدادرسانی هستند. در این حادثه به علت مشکلات زیربنایی به هنگام ساخت هموطنان ما جان خود را از دست دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه رهبر معظم انقلاب به برخورد با خاطیان این اتفاق ناگوار اشاره داشتند، بیان کرد: مطابق با صحبت معاون خدمات شهری در شهر اصفهان 500 نقطه خطر داریم که باید در اخطار به آنها تعجیل شود تا شاهد چنین رخداد و اتفاقات ناگوار نباشیم. پدیده‌های طبیعی که اکنون در اصفهان در حال وقوع است ممکن است نتیجه آن چیزی جز حادثه متروپل آبادان نباشد.

وی تصریح کرد: یکی از این عوامل طبیعی فرونشست است. از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم در سفر خود به اصفهان به موضوع مهم جاری بودن آب در زاینده رود که دغدغه همه است توجه داشته باشد زیرا خشکی زاینده‌رود از مهمترین علل فرونشست زمین است.

انتهای پیام/163/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ساختمان متروپل آبادان حادثه متروپل آبادان رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری رئیس کمیسیون حادثه ناگوار ساختمان ها مردمی بودن خواسته ها دستگاه ها پایانه ها زنگ خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا ثبت نهایی شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی مشترکین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت و در پی آن بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته، از این رو کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری است و یکی از کلیدهای موفقیت در تمام مراحل آن، آگاهی و مشارکت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید پسماند و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود موجب کاهش هزینه‌ها از جمله حمل‌ونقل پسماندها، خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: سنگ بنای ارائه تمام خدمات به‌صورت صحیح و اصولی و دریافت بازخوردها، ارزیابی و سنجش طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جوامع موفق، شناسایی کامل و هدفمند مشترکین است، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای توانمندسازی و افزایش مشارکت شهروندی در خصوص حفاظت از محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این امر خطیر ناظران شاغل در سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان پسماند شاغل در ادارات خدمات شهری شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اقدام به شناسایی مشترکین کردند.

ساکتی با بیان اینکه فرآیند شناسایی مشترکین از ابتدای دی ۱۴۰۲ با این هدف که تمام عملیات ثبت اطلاعات مشرکین به صورت جامع، یکپارچه و سیستماتیک صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی درباره بارگذاری فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا انجام شده و برای هر یک از کاربران مناطق و سازمان مدیریت پسماند نام کاربری و رمز عبور (دسترسی) مشخصی تعریف شده است تا مسئول مربوطه با ورود به سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات فرم شناسایی مشترکین در سامانه اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه ثبت نهایی شده است، افزود: برای ثبت دقیق مشترکین از طریق سامانه سنا لازم است، موقعیت مکانی مشترک Gps و اینترنت کاربر فعال باشد.

کد خبر 746582

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی