Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حمایت و حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی بیش از ۳۴۰ قطعه این گونه لاک‌پشت در سواحل شهرستان عسلویه در دریا رهاسازی شد. - اخبار استانها -

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، با بیان اینکه هر ساله از اواخر اسفندماه تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های منقار عقابی در سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند آغاز می‌شود اظهار داشت: مهم‌ترین تهدیدات پیش روی فرآیند زادآوری لاک‌پشت‌های دریایی در فصل تولید مثل مرتبط با عوامل انسانی تردد و حضور، آلودگی نوری و عوامل طبیعی شامل تخریب لانه توسط شغال و روباه و آبگیری سواحل در زمان مد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تردد انسان و بازدید گردشگران در محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها با همکاری دهیاری روستاهای ساحلی مدیریت شده است اما تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شرایط طبیعی لاک‌پشت‌ها از طریق جابجایی لانه‌ها و ایجاد هجری سایت به صورت کامل برطرف شده است گفت: چرخه تولید مثل لاک‌پشت با این اقدامات مدیریتی تکمیل شده است.

لاک‌پشت گرفتار در تور توسط صیادان بلوچستان رهاسازی شد+ فیلم مزاحمت گردشگران برای تخم‌گذاری لاک‌پشت در معرض انقراض! + فیلمخطر انقراض در کمین لاک‌پشت‌های خلیج‌فارس/ باوری که این گونه جانوری را به مرز نابودی کشاند + فیلم

قلی‌نژاد با اشاره به رها سازی بچه لاک‌پشت دریایی در سواحل عسلویه افزود: در 2 ماه نخست امسال 5 لانه لاک‌پشت دریایی بازگشایی و نوزاد لاک‌پشت به صورت ایمن شده به دریا هدایت شدند.

وی بیان کرد: در مجموع از تعداد 5 لانه 342 نوزاد لاک‌پشت به سواحل دریایی پارک ملی دریایی نای‌بند عسلویه رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: یازدهمین دوره اجرا طرح حمایت و حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در پارک ملی دریایی نای‌بند با حمایت شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در حال اجراست.

قلی‌نژاد  اضافه کرد: با همکاری محیط‌بانان و نیروهای بومی آموزش دیده در سال‌های اخیر و حمایت‌های مداوم شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس خوشبختانه نتایج طرح بسیار مطلوب بوده است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لاک پشت رهاسازی شد لاک پشت لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب