Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@03:34:10 GMT

هشدار درباره انجام سقط‌های غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۴۸۱۱

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران ضمن هشدار درباره انجام سقط‌های غیر قانونی گفت: سقط‌های غیرقانونی به دلیل اینکه در محیط‌های غیربهداشتی و بدون حضور پزشک انجام می‌گیرد نه‌تنها آسیب‌های روحی، بلکه آسیب‌های جسمانی فراوانی برای زنان به همراه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران اکونومیست؛ سودابه کاظمی در دومین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران اظهار داشت: محورهای علمی این کنگره آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی حوزه بیماری‌های زنان و مسئله زایمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به طور کلی علم مامایی و زایمان، بارداری و ناباروری، جراحی‌های کم تهاجمی، سرطان‌شناسی زنان از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است. چندین کارگاه در زمینه ارتقاء مهارت سونوگرافی و مدیریت خونریزی در سالن زایمان نیز برگزار شده و سمپوزیوم و پنل‌های متعددی در راستای رشته تخصصی زنان و زایمان داشته‌ایم.

وی در ادامه درباره انجام سقط‌های غیرقانونی هشدار داد و گفت: این مسئله بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در کنگره نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران درباره عوارض انجام سقط‌های غیرقانونی گفت: زنانی که سقط جنین به خصوص سقط غیرقانونی انجام می‌دهند نه‌تنها از لحاظ روحی دچار آسیب‌های فراوان می‌شوند بلکه این کار مشکلات جسمی نیز برای آنها به همراه دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: سقط غیرقانونی بدون نظارت پزشک و در اماکن غیربهداشتی انجام می‌شود و بنابراین مشکلات عفونی فراوانی برای زنان به همراه دارد و به دلیل باقی ماندن بقایایی که باید از بدن مادر خارج شود مجدداً مراجعه به بیمارستان صورت خواهد گرفت و اصولاً نیاز به انجام کورتاژ است.

وی گفت: ناباروری، پارگی رحم و آسیب به احشاء داخل شکم نیز از دیگر عوارض سقط‌های غیرقانونی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سقط های غیرقانونی زنان و زایمان انجام سقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن