Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:53:30 GMT

برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۴۸۱۶

برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن نشست های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شعار محوری دهه کرامت « خدمت کریمانه جهاد عالمانه» است و هر روز این دهه هم با توجه به مناسبت و اهمیت شعار خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به اصالت هویت دختران در جامعه ای که رسانه های غربی تعریف های متفاوتی از دختر ارائه می دهند و هویت اصیل دختران را از آنها سلب می کنند را ضروری دانست و گفت: حرم حضرت معصومه(س) به عنوان حرم دختر آل الله می تواند بستر مناسبی برای پرداختن به موضوع هویت دختران باشد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ارتباط عاطفی پدر و دختر اگر به درستی انجام شود می تواند باعث حفظ سلامت خانواده و جامعه شود، افزود: توجه به رابطه عاطفی پدر و دختر در پویش فدای دخترم که برگرفته از سخن امام کاظم (ع) نسبت به حضرت معصومه (س) است مورد نظر ما است و پوسترهایی با این شعار طراحی شده است که در دهه کرامت در فضای مجازی آستان مقدس فاطمی منتشر می شود.

وی افزود: ارتباطاتی که با مجموعه های مختلف گرفته شده باعث شده توجه به دختر در نهادهای مختلف بیشتر شود و ویژه برنامه هایی را برای تکریم دختران کارمندان و زیر مجموعه‌های خود برگزار کنند.

احمدی در ادامه به تشریح برنامه های شب میلاد حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: مراسم شب میلاد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی محمود کریمی و صابر خراسانی برگزار می‌شود و در شام میلاد نیز حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به سخنرانی و مهدی رسولی به مداحی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری همایش دختران آفتاب در عصر روز میلاد بانوی کرامت، گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری پای کار آمدند و از کارهایی خوبی که با دستور شخص وزیر آموزش و پرورش انجام شد تشکیل ستاد بزرگداشت شخصیت حضرت معصومه(س) بود که با توجه به قشر عظیم دختران در آموزش و پرورش این ستاد باید در طول سال کار کند و برنامه داشته باشد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ویژه برنامه های دیگری هم ویژه دختران در حرم مطهر برگزار خواهد شد، افزود: شبکه های یک، دو، سه، پنج قرآن، افق، شما، ولایت، هدایت و نور و همچنین رادیو معارف و رادیو قم در دهه کرامت از حرم مطهر پخش برنامه خواهند داشت و همچنین جشن ندای کریمه برای دختران ناشنوا برنامه ریزی شده است و یک ویژه برنامه زیارت دختران معلول ضایعه نخاعی نیز تدارک دیده شده است که در دهه کرامت انجام می شود.

وی گفت: برگزاری محفل شعر فاطمی در مقبره پروین، اجرای گروه سرود هر شب قبل از نماز مغرب و عشا، اجرای جشن به زبان های عربی و اردو، تولیدات رسانه ای به زبان های مختلف دنیا برای انتشار در فضای مجازی و برگزاری جشنواره هنری فاطمی از دیگر برنامه های حرم بانوی کرامت در دهه کرامت است.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون فرهنگی حرم حجت الاسلام مهدی احمدی دهه کرامت میلاد حضرت معصومه آستان مقدس حضرت معصومه دهه کرامت بانوی کرامت حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارک‌ها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردو‌های زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی‌ها توسط نهاد‌های حمایتی، اجرای برنامه‌های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه‌های علمیه، برنامه‌های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه‌های ویژه در مجموعه‌های قضایی و خانواده‌های ارتش، برگزاری جشن‌های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم‌های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشن‌های ویژه دختران و تجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

دیگر خبرها

  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت