Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید بهادری امروز در حاشیه برگزاری جشنواره محلی زنان ؛ مشارکت در تولید و اشتغال آفرینی در روستا که صبح امروز برگزار شد، به فارس گفت: این جشنواره با محوریت بازدید ترویجی از گلستان گل محمدی صندوق خرد محلی زنان واقع در روستای سراب و فرآیند گلاب گیری و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی عضو صندوق خرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری جشنواره  در سال مزین به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی را نمایش دستاوردهای تولیدی توسط زنان عضو عضو صندوق خرد محلی سراب داراب عنوان کرد.

کارشناس امور زنان مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند گفت: تجربه ثابت کرده که یکی از راه‌های اشتغال‌زایی و افزایش تولید در روستا توسعه صندوق‌های خرد محلی روستایی است.

بهادری خاطر نشان کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی منجر به افزایش درآمد و اشتغال آفرینی در روستا و در نهایت به افزایش دسترسی به بازار ، ارتقای جایگاه زنان در خانواده همچنین  بهبود مشارکت زنان در تصمیم‌گیری در هزینه‌های خانوار شده است.

وی با اشاره به اینکه  زنان به عنوان عامل کلیدی در عرصه روستا همواره مطرح بوده و عهده‌دار نقش فعالی در فرایند تولید روستایی و درآمدزایی روستا هستند، گفت: در چنین تجربه‌ی توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستا مستلزم آموزش و ترویج و افزایش مشارکت و توانمندسازی زنان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق های خرد زنان روستایی توانمندسازی زنان اشتغال آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس