Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:18:38 GMT

روند افزایشی مصرف چادر مشکی تولید داخل در مشهد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۴۸۶۵

روند افزایشی مصرف چادر مشکی تولید داخل در مشهد

مجید شادمهر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: چند سال گذشته مصرف چادر مشکی خارجی در بازار مشهد غالب بود، اما با تاسیس پنج واحد تولیدی در داخل کشور و عرضه پارچه چادری با کیفیت ایرانی، خرید و مصرف این نوع چادر رو به افزایش گذاشته است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۴۰ درصد پارچه چادری مشکی در سطح بازار شهر مشهد مربوط به تولید داخل است و بقیه از خارج وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: حدود پنج سال است که ایران پارچه‌های چادر مشکی با کیفیت بالایی تولید می‌کند و به فروشندگان توصیه کرده‌ایم که از این چادر خریداری و عرضه کنند که این مهم مورد استقبال هم قرار گرفته است.

رییس اتحادیه صنف پارچه فروشان مشهد در خصوص تغییر قیمتی چادر مشکی در بازار گفت: هم اینک قیمت پارچه چادر مشکی در سطح خرده‌فروشی تغییری نکرده، زیرا جنس فعلی در خرده فروشی‌ها مربوط به خرید سال قبل است و آنان با همان احتساب ۲۰ درصد سود قانونی خود، پارچه ها را به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت پارچه چادری مربوط به مبدا تولید و عمده فروشان است، افزود: پارچه ایرانی به دلیل افزایش دستمزد کارگران و هزینه باربری به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته و پارچه چادری خارجی به دلیل تغییر قیمت ارز و نرخ کرایه از مبدا تا مقصد به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شادمهر بیان کرد: هم اینک قیمت چادرهای مشکی ایرانی و خارجی در سطح خرده فروشی مشهد تفاوتی با قبل از عید نوروز ندارد اما تغییرات قیمتی برای این نوع پارچه در چند سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی  اظهار امیدواری کرد که با کاهش هزینه‌های جانبی کارخانه‌ها، گرانی چادر مشکی به سطح خرده فروشی نرسد، هم اینک قیمت چادر مشکی در خرده فروشی کمتر از عمده فروشی‌ها است و توصیه می شود که مردم نسبت به خرید از خرده فروشی‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ایران با مصرف سالیانه ۷۰ تا ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی و ارزبری ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون یورو، بزرگترین واردکننده این محصول در جهان بود، در سال‌های گذشته اراده‌ای برای حمایت از تولید این محصول که به نماد فرهنگی جامعه تبدیل شده وجود نداشت و این محصول بیشتر  از کشورهای ژاپن و کره جنوبی وارد کشور می‌شود. اکنون چندین کارخانه در کشور برای تولید پارچه چادر مشکی ایجاد شده است.

برچسب‌ها پارچه وزارت صنعت معدن و تجارت واردات پوشاک اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارچه وزارت صنعت معدن و تجارت واردات پارچه وزارت صنعت معدن و تجارت واردات پوشاک اصناف پارچه چادری پارچه چادر خرده فروشی چادر مشکی هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور