Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله صدیقی گفت: گفت: ویروس گناه مانند ویروس کرونا مسری است و اگر کنترل نشود علاوه بر دنیا، آخرت ما را نیز از بین می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله کاظم صدیقی، در اختتامیه سومین دوره جشنواره مفلحون خراسان رضوی که ظهر امروز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار شد، اظهارداشت: امربه معروف و نهی ازمنکر از دیدگاه قرآن کریم تنها امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم جاذبه دارد و هم دافعه که نشانه حیات و زندگی انسان است، گفت: موجود زنده جاذبه دارد و آب و هوا را برای زندگی جذب می‌کند همانطور که دافعه دارد و از خطرات دوری می‌کند.بدون قدرت نمی‌توان زنده بود و اگر دافعه نباشد در برابر آسیب‌ها و توطئه‌ها و در برابر خیانت‌ها از پای در می‌آییم.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: خداوند خواسته است که ما نسبت به توحید، ولایت، ائمه معصومین و فضایل اخلاقی جاذبه داشته باشیم و نسب به بدی، کفر، گناه و ... دافعه داشته باشیم.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور  ویروس گناه را همانند ویروس کرونا مسری خواند و اظهارکرد: مجموعه جامعه ما یک پیکر است که قدرت دفاعی آن در برابر ویروس‌های خطرناک، در مقابل الحاد و پلیدی و پلشتی، مساله امر به معروف و نهی از منکر است.ویروس کرونا زندگی ما را گرفته اما ویروس گناه علاوه بر دنیا، آخرت ما را نیز می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی نسبت به گناه در جامعه باعث ترویج فساد و ایجاد منکرات گسترده در نهاد مقدس خانواده می‌شود، متذکر شد: اگر مسئله حساسیت و عرق وجودی ما نسبت به خداوند، پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام خاموش شود، این مرگ ما است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: مهمترین معروف در عالم امکان مسئله ولایت است که حاکمیت خداوند متعال بر بندگانش از مجرای ولایت انجام می‌شود. یکی از مهمترین معروفات که باید با زبان شیرین به جوانان ونسل‌های آینده تزریق و تبیین شود بحث ولایت است که همین ولایت باعث ایجاد وحدت در جامعه می‌شود.

منبع: دانا

کلیدواژه: ویروس گناه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است

حجت‌الاسلام صادق صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مکتب امام صادق مکتب انسان ساز، مسئولیت پذیری و جامع است و عقلانیت، امنیت‌پذیری و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های مکتب جعفری است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق (ع) در تبیین حقایق دین برای همه کسانی که امروز به دنبال تبیین حقایق انقلاب اسلامی هستند الگو و نمونه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر با اشاره به نقش حضرت امام صادق (ع) در مذهب تشیع گفت: امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و مرد تشکیلات بود به طوری که میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد هم قبل از ایشان و هم بعد از ایشان در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود.

صمدی افزود: همه حرف های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول بیش از یک قرن به وسیله‌ مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود همه آنها را امام صادق به شکل درست بیان کرد.

وی به مبارزات دینی امام صادق اشاره و تصریح کرد: امام ششم شیعیان مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی شیعه یعنی شبکه حزبی بود.

حجت الاسلام صمدی تربیت شاگردان توسط امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: ویژگی‌های شاگردان آن حضرت، تلاش مستمر در کنار تقوا و خدامحوری بود که با استفاده از آیات و روایات توانستند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی و اسلام واقعی و غیرواقعی را بازشناسانند.

کد خبر 6096078

دیگر خبرها

  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند