Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی عربگلو روز یکشنبه در نشست مدیریت مصرف انرژی گنبدکاووس، مصرف برق در دوره پیک را سال گذشته ۳۱۸ مگاوات اعلام و بیان کرد: تابستان امسال برآورد می‌شود حداقل پنج تا ۱۰ درصد مصرف برق در شهرستان افزایش یابد لذا برنامه‌های مختلف با هدف مدیریت مصرف در دستورکار قرار دارد.

وی تعداد کل مصرف کنندگان برق در شهرستان را ۱۴۳ هزار مشترک اعلام کرد و اظهارداشت: ۸۲ درصد مشترکان برق در این شهرستان خانگی هستند و بیشترین مصرف برق در زمان پیک مصرف مربوط به این مشترکان و استفاده از لوازم سرمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گنبدکاووس به دلیل گرمای بالای ۴۰ درجه در بیشتر روزهای تابستان از چند سال پیش مشمول تعرفه سه گرمسیری شده است و امسال بر اساس این تعرفه از ابتدای خرداد تا ۱۵ شهریور الگوی مصرف در این شهرستان هزار کیلووات محاسبه می‌شود.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ادامه داد: هر مشترکی در شهرستان هزار کیلووات الگوی مصرف دارد و اگر از آن میزان عدول کند مشمول افزایش قیمت به نرخ تولید برق می‌شود که سال گذشته سه هزار و ۷۵ ریال بود.

عربگلو اضافه کرد: مشترکانی که بیش از این الگو مصرف کنند پرمصرف شناخته می‌شوند و باید تا ۳.۵ برابر این مبلغ را به عنوان هزینه‌های تولید پرداخت کنند اما وزارت نیرو به افرادی که کمتر از الگو، مصرف دارند به ازای هر کیلووات پنج هزار ریال تشویقی می‌دهد.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ساعات پیک مصرف در گنبدکاووس را بر اساس شرایط آب و هوایی ۱۳ تا ۱۷، اعلام کرد و از مردم شهرستان خواست استفاده از وسایل پرمصرف مانند جاروبرقی، ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی را در ساعات غیر از پیک انجام دهند.

وی برای مدیریت مصرف برق بر استفاده از دیزل‌های خودتامین در واحدهای صنعتی و اجرای تفاهم نامه‌های منعقد شده میان کشاورزان و صنعت گران با شرکت برق تاکید کرد و تغییر ساعت اداری در فصل گرما را خواستار شد.

عربگلو بیان کرد: هزینه قبض مددجویان کمیته امداد اگر مصرفشان ۵۰ درصد کمتر از الگوی باشد بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها رایگان محاسبه می‌شود در غیر این صورت باید مانند سایر مشترکان طبق تعرفه پرداخت کنند.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است. 

برچسب‌ها گنبدکاووس انرژی برق گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس انرژی برق گلستان گنبدکاووس انرژی برق گلستان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند