Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز یک مجموعه سیاست پژوهی در کشور است، گفت: مرکز پژوهش‌ها به منظور تقویت بنیه نخبگانی و ظرفیت کارشناسی خود از توان مراکز علمی و دانشگاهی، انجمن‌های علمی و اندیشکده‌های کشور استفاده کرده و خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان پزشکی قانونی امروز (یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱) با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از کارشناسان و مدیران این دو سازمان جهت افزایش همکار‌های دو جانبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بابک نگاهداری در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس با دریافت آمار و اطلاعات از سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور و تهیه گزارش‌های کارشناسی و تبدیل پژوهش‌ها به طرح‌های قانونی، نقش موثری را در سیاست‌گذاری‌های تقنینی کشور می‌تواند ایفا کند.

وی با بیان این مرکز پژوهش‌ها یک مرکز سیاست پژوهی است، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ به تهیه پیش‌نویس ۷۷ طرح مورد نیاز بخش تقنین کشور اقدام کرده و در اختیار نمایندگان محترم مجلس قرار داده است.

نگاهداری با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده مرکز پژوهش‌های مجلس با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور، توضیح داد: مرکز پژوهش‌ها به منظور تقویت بنیه نخبگانی و ظرفیت کارشناسی خود از توان مراکز علمی و دانشگاهی، انجمن‌های علمی و اندیشکده‌های کشور استفاده کرده و خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در زمینه نظارت و قانونگذاری، مرکز پژوهش‌های مجلس آماده همکاری مشترک با سازمان پزشکی قانونی کشور است. در این زمینه دفاتر تخصصی مرکز پژوهش‌ها ارتباطات خود را با معاونت‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی کشور افزایش خواهند داد.

عباس مسجدی آرانی هم در این نشست بر ضرورت افزایش همکار‌های دو جانبه تاکید کرد و گفت: برای رفع خلاء‌های قانونی و نظارتی مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به سابقه تاسیس سازمان پزشکی قانونی کشور، افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور روی یک سوم پرونده‌های قوه‌قضاییه در طول سال کار کارشناسی می‌کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته با استفاده از ظرفیت پژوهشگران فعال در این سازمان دستگاه هموژنایزر و کیت ژنتیک را ساخته که با تولید این کیت‌ها ایران به عنوان پنجمین کشور تولید کننده کیت ژنتیک در جهان خواهد بود.

شایان ذکر است در پایان این نشست کارشناسان و مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان پزشکی قانونی کشور، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس سازمان پزشکی نخبگان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سازمان پزشکی قانونی کشور مرکز پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است

به گزارش خبرآنلاین، روزبه کردونی رئیس سابق مرکز پژوهش های تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مطابق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سالیان اخیر هم فقر در فقرا عمیق تر شده است و هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند و به عبارت دیگر طبقه متوسط فقیرتر شده است اظهار داشت: سرانه خط فقردر سه سال اخیر سه برابر شده است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه و محاسبه خط فقر و شاخص های رفاهی از ماموریت های وزرات رفاه است، اما با توجه به اینکه در دو سال اخیر هیچ گزارش رسمی از سوی این نهاد مسئول منتشر نشده است، اظهار داشت: باید از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد که بار این مسئولیت را به عهده گرفته است و با انتشار گزارش های راهبردی امکان تحلیل و پایش وضعیت فقر در شرایط کنونی کشور را فراهم می کند.

این پژوهشگر حوزه رفاهی در ادامه اظهار داشت: مطابق گزارش های منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سرانه خط فقر مطلق کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر شده است و علی رغم آنکه گفته می شود کشور رشد اقتصادی را تجریه می کند، نه تنها از جمعیت زیر خط فقر کشور کم نشده است بلکه فقر در کشور پایدار شده است.

کردونی در ادامه گفت : دیگر شاخص های مربوط به فقر هم از بدتر شدن وضعیت حکایت دارد. برای نمونه شاخص شکاف فقر که نشان می دهد وضعیت فقرا تا چه اندازه وخیم است هم در این سه سال افزایش یافته است که بیانگر آن است که فقرا در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ شرایط معیشتی سخت تری را تجربه کرده اند.

این کارشناس رفاهی همچنین تاکید کرد : نکته دیگر آنکه در کنار افزایش فقر شاغلین که دیگر مطالعات رفاهی نیز بر آن اذعان دارد، مطالعات اخیر نشان می دهد سطح رفاه افراد غیر فقیر هم کاهش یافته است به عبارت دیگر احتمال ورود غیرفقرا به زیر خط فقر افزایش داشته و لذا ظرفیت تأمین منابع بودجه از جمعیت غیرفقرا هم کم شده است که این به معنای افت شدید رفاه طبقه متوسط است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به عدم تدوین برنامه اقدام سیاست های کلی تامین اجتماعی که در سال ۱۴۰۱ توسط رهبری نظام ابلاغ و قرار بود ظرف شش ماه توسط دولت تدوین شود اما با گذشت بیش از دو سال هیچ خبری از آن نیست، گفت: وضعیت برنامه هفتم توسعه که کارشناسان آنرا ضعیف ترین و نارکارمدترین سند بالادستی در حوزه رفاه تحلیل می کنند و همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۳ که آنهم فاقد ظرفیت های لازم برای مبارزه با فقر است، هیچ سیاست رفاهی و سیاست اجتماعی موثری در راستای مبارزه با فقر مشاهده نمی شود. وی اظهار امیدواری کرد که یک تحول عملی در عزم تصمیم گیران برای ارتقا وضعیت رفاهی بوجود آید.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900167

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان