Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله آمریکایی « نشنال اینترست » هدف سفر هفته گذشته « عباس ابراهیم » رئیس دستگاه امنیتی لبنان به واشنگتن را میانجیگری برای آزادی آمریکایی های زندانی شده در خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق عنوان کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، پایگاه اطلاع‌رسانی ارم نیوز امارات امروز (یکشنبه) به نقل از این مجله آمریکایی اضافه کرد که به رغم اینکه ۶ آمریکایی در خاورمیانه ناپدید شده‌اند اما گمان می‌رود که آن‌ها در برخی از کشورهای خاورمیانه ربوده و زندانی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«نشنال اینترست» افزود: دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا تلاش‌های خود را روی «اوستن تایس» روزنامه‌نگار آزاد و افسر کهنه‌کار تفنگداران دریایی آمریکا که سال ۲۰۱۲ در حین سفر برای پوشش جنگ داخلی در سوریه در نزدیکی دمشق ربوده شد، متمرکز کرده است.   

این مجله در این گزارش نوشت که «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت داخلی لبنان به عنوان مردی که با همه احزاب داخلی و خارجی منطقه‌ای رابطه قوی دارد، شناخته می‌شود و او را به شخصیتی ارزشمند در میانجی‌گری اختلافات بین مخالفان سیاسی تبدیل کرده است. 

نشنال اینترست با اشاره به اینکه اگرچه او به دلیل نزدیک بودن به حزب الله انتقاداتی را دریافت کرده است، افزود: شهرت وی به عنوان یک مذاکره کننده ماهر، او را به مرد مورد علاقه آمریکا برای میانجی‌گری جهت آزادی گروگان‌های غربی از اسارت در کشورهای متخاصم تبدیل کرده است. 

ابراهیم ۶۳ ساله در سال ۲۰۱۹ نقش مهمی در آزادی «کریستین لی باکستر» و «سام گودوین» گردشگران کانادایی و آمریکایی از زندان سوریه ایفا کرد و طبق نوشته این مجله، در آن زمان باکستر و سپس سفیر کانادا در لبنان از نقش ابراهیم در میانجیگری با مقامات سوریه برای آزادی وی تشکر کردند. 

این مجله ادعا کرد که در همان سال، «عباس ابراهیم» به آزادی «نزار زکا» تاجر لبنانی مقیم آمریکا که در سال ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی برای واشنگتن در ایران زندانی شده بود، کمک کرد. 

به نوشته «نشنال اینترست»، مدیرکل امنیت عمومی لبنان در سفر اخیر خود به واشنگتن همچنین به طور خلاصه با اعضای جامعه آمریکایی لبنانی از جمله رهبران بنیاد آمریکایی لبنانی صحبت کرد و با آن‌ها درباره راه‌هایی که مهاجران لبنانی در آمریکا می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی رو به وخامت لبنان کمک کنند، گفت و گو کرد.  

این مجله در گزارش خود با اشاره به اینکه با پایان یافتن نتایج انتخابات مجلس قانونگذاری لبنان ممکن است گفت و گو بین لبنان و آمریکا درباره کمک‌های اقتصادی آمریکا باز شود، اضافه کرد اما در حال حاضر، یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی کاخ سفید این است که همه گروگان‌های آمریکایی در خاورمیانه را به سلامت به خانه بازگرداند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: واشنگتن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واشنگتن نشنال اینترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن