Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@10:33:14 GMT

واردات مسافری آیفون طی ۳ ماه، ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۱۷۹

واردات مسافری آیفون از اسفند ماه ۱۴۰۰، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱، از رشد دو برابری آن حکایت دارد.   به گزارش ایسنا، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد مجموع واردات قانونی آیفون طی اسفند و بهمن ماه سال گذشته، ۲۸۰ هزار دستگاه بوده است. در حالی که واردات این برند در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ به کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه رسید که بیانگر کاهش سه برابری واردات قانونی آیفون طی دو ماه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  طبق گزارش سامانه همتا، واردات مسافری آیفون از ۱۹.۴ هزار دستگاه در اسفند ماه ۱۴۰۰، به ۲۴.۵۴ هزار دستگاه در فروردین و در نهایت به ۳۷.۱۶ هزار دستگاه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ رسیده که نشان از رشد دو برابری واردات از طریق رویه مسافری داشته که به احتمال بسیار زیاد بخش قابل توجهی از آن قاچاق با سوءاستفاده از رویه مسافری بوده است.   بر اساس همین گزارش طی ۱۲ ماه گذشته یعنی از اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ تعداد ۱۸.۱۷ میلیون دستگاه موبایل وارد و در مقابل ۱۸.۹۸ میلیون دستگاه مصرف (خریداری و در شبکه ارتباطی کشور فعال) شده است.   در اردیبهشت و فروردین ماه ۱۴۰۱ در مجموع ۲.۲۴ میلیون دستگاه موبایل وارد و در همین بازه زمانی ۲.۳۸ میلیون دستگاه موبایل مصرف شده است. با توجه به ذخیره کالایی که از واردات ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار موجود بوده، تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا را شاهد هستیم. علت کاهش واردات طی دو ماه ابتدایی سال را می‌توان اختلال در تخصیص و تامین ارز برای واردات موبایل‌های پایین و بالای ۶۰۰ دلاری دانست.   مصرف سالیانه آیفون در کشور بین ۱ تا ۱.۵ میلیون دستگاه برآورد می‌شود که با توجه به ثبت سفارش‌های انجام شده و در صورت تخصیص ارز لازم، نیاز کشور در سال ۱۴۰۱ تامین خواهد شد.   سهم بازار برندها طی ۱۲ ماه گذشته نیز به این ترتیب است: سامسونگ ۴۹ درصد، شیائومی ۲۶ درصد، نوکیا  ۱۳ درصد، اپل ۶ درصد؛ هواوی، جی‌پلاس و جی‌ال‌ایکس نیز هر کدام یک درصد از سهم بازار موبایل کشور را در دست دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردیبهشت ۱۴۰۱ میلیون دستگاه هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی