Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:07:52 GMT

فصل جدیدی از عمرانی شهری در مراغه رقم خورده است؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۲۱۳

فصل جدیدی از عمرانی شهری در مراغه رقم خورده است؟

به گزارش ایرنا «محمد مقتومی» به بهانه سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی تلاش کرد تا برنامه‌محوری شورا و شهرداری و حجم قابل توجه فعالیت‌های عمران شهری را بازگو، و این واقعیت را یادآوری کند که بهره‌مندی مجموعه مدیریت شهری مراغه از اعتبارات سفرهای استانی می‌تواند خدمات‌رسانی به ساکنان مراغه به عنوان دومین شهرستان بزرگ آذربایجان‌شرقی را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به طرح‌های عمران شهری مراغه در سال جاری که البته به ندرت هم در رسانه‌ها و افکار عمومی بازتاب داشته است، افزود: امسال در قالب نهضت آسفالت‌ریزی ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر عمومی شهر مراغه با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ می‌شود و تاکنون نیز آسفالت خیابان‌های پروین اعتصامی و شهید پرکار انجام، و ۵۰ هزار مترمربع از کمربندی ورودی شهر از ابتدای مسیر میدان بسیج نیز آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به چالش تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی معابر عمومی شهر مراغه در سال جاری که حجم آن حدود سه‌هزار و  ۵۰۰ تن خواهد بود، پیگیری تامین آن در سفر پیش‌روی هیئت دولت می‌تواند راهگشا باشد. 

وی با بیان اینکه ۲ میلیون مترمربع از معابر شهری مراغه نیازمند آسفالت‌ریزی است، اضافه کرد: برای اجرای این میزان آسفالت‌ریزی به یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که مدیریت شهری با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمدی فعلی، نمی‌تواند به تنهایی این اعتبار را تامین کند.

اجرای پل دخیل به زودی آغاز می‌شود

شهردار مراغه بیان کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری مراغه در سال جاری اجرای طرح احداث پل دخیل است که هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و تملک برخی املاک موجود در مسیر آن آغاز شده است.

مقتومی ادامه داد: تملک ۲ قطعه از زمین‌های این طرح طی روز گذشته مورد مصالحه قرار گرفت و مجموعه مدیریت شهری با هدف کاهش ترافیک در مسیرهای خروجی بلوار طبیعت، برای اجرای این طرح در اسرع وقت عزم جدی دارد. 

زیرسازی کمربندی غربی مراحل نهایی را طی می‌کند

شهرداری مراغه به زیرسازی و ساماندهی کمربندی غربی اشاره و بیان کرد: برای این منظور از تراشه‌های آسفالت میدان بسیج در منطقه پهرآباد استفاده می‌شود تا عبور و مرور در این مسیر تسهیل شود.

محوطه رصدخانه به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم ساماندهی شد

شهردار مراغه تصریح کرد: طرح ساماندهی محوطه رصدخانه که از آرزوهای دیرینه شهروندان و دوستداران فرهنگ و تاریخ این خطه بوده، با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام و تکمیل شد. 

مقتومی با بیان اینکه بازدید بیش از ۵۰ هزار نفر از رصدخانه تاریخی مراغه طی همین مدت کوتاه نشاندهنده اهمیت فرهنگی و گردشگری این اثر فاخر است، ابراز امیدواری کرد تا با حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب از سوی وزارت میراث فرهنگی و نیز تصویب پایگاه ملی رصدخانه مراغه، شاهد تداوم احیای این اثر باشیم.

طراحی حمام تاریخی خواجه نصیر در مراحل نهایی قرار دارد

شهردار مراغه با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساماندهی حمام تاریخی خواجه‌نصیر شناسایی شده، بیان کرد: طراحی آن در مراحل نهایی قرار دارد و در صورتی که مورد تایید قرار گیرد، طرح ساماندهی آن در اسرع وقت آغاز می‌شود. 

طرح اوحدیه به زودی عملیاتی می‌شود

شهردار مراغه گفت: طرح اوحدیه در جوار موزه ایلخانی به زودی در کمیته فنی ماده ۵ مطرح، و عملیات اجرایی آن با مشارکت اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و شهرداری آغاز می‌شود. 

به گفته «مقتومی» اجرای این طرح فاخر از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است و مجموعه مدیریت شهری نیز برای این اقدام فرهنگی عزم راسخ دارد. 

طرح توسعه مسجد ملارستم آماده است

شهرداری مراغه با بیان اینکه اینکه طرح توسعه مسجد ملارستم با دستور فرماندار مراغه از سوی شهرداری آماده شده، بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری در زمینه آزادسازی محوطه این مسجد و اجرای طرح ساماندهی آن آمادگی دارد. 

مقتومی به بازدید اخیر مسئولان از این مسجد و محوطه آن اشاره کرد و افزود: آزادسازی محوطه این مسجد در سفر وزیر میراث فرهنگی به شهرستان از سوی امام جمعه شهرستان مطرح شد و فرماندار مراغه نیز برای اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط مصمم است. 

مطالعه فاز چهارم طرح ساماندهی صوفی‌چای در مراحل نهایی قرار دارد

 شهردار مراغه با اشاره به مطالعه فاز چهارم طرح ساماندهی صوفی‌چای از سوی شهرداری، گفت: این بخش از طرح تا تاج سد علویان حدود ۲.۵ کیلومتر طول دارد و مطالعات طرح مراحل نهایی را طی می‌کند. 

اجرای باند دوم بلوار ۵۵ متری پروفسور قنادی در اولویت قرار دارد

شهردار مراغه گفت: باند دوم بلوار ۵۵ متری پروفسور قنادی به ۲۰ هزار مترمربع تملک نیاز داشته و در اولویت طرح‌های مجموعه مدیریت شهری قرار دارد. 

به گفته «مقتومی» مصوبه آن نیز از کمیسیون ماده ۵ اخذ شده و عملیات اجرایی آن پس از پایان مراحل تملک اراضی آغاز خواهد شد. 

۴۵ متری الغدیر تا شهرک امام حسن(ع) جزو طرح‌های سال جاری است

شهردار مراغه بیان کرد: اجرای بلوار ۴۵ متری میدان الغدیر تا شهرک امام حسن(ع) جزو طرح‌های عمرانی شهرداری مراغه در سال جاری است و تحولی شگرف در زمینه ساخت و ساز ایجاد خواهد کرد. 

به گفته «مقتومی» با اجرای این طرح ساخت و ساز در سه‌هزار قطعه از زمین‌های شهرک امام حسن (ع) رقم خواهد خورد و بر همین اساس اجرای آن برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت برخوردار است. 

اجرای کمربندی شرقی از برنامه‌های سال جاری است

شهردار مراغه به مطالعه طرح کمربندی شرقی مراغه اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح یکی از عوامل توسعه شهری خواهد بود و تردد به شهرک‌های مسکونی مراغه و همچنین دانشکده علوم پزشکی و مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور را تسهیل خواهد کرد. 

۸۸ طرح شهری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده است

شهردار مراغه با اشاره به طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری در شهر مراغه افزود: هم‌اکنون ۸۸ طرح از جمله ۱۴ طرح شاخص برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های شهری تدوین و آماده شده است.

به گفته «مقتومی» ۱۴ طرح شاخص آماده سرمایه‌گذاری در مراغه طی تیر سال جاری در همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به میزبانی تبریز معرفی خواهد شد تا توسعه سرمایه‌گذاری، زمینه لازم برای کسب درآمد پایدار شهری را فراهم کند. 

مشکل زمین نمایشگاه دایمی مراغه حل شد

شهردار مراغه با اشاره به حل شدن مشکل زمین نمایشگاه دایمی بیان کرد: ۲۵ درصد از سهام این نمایشگاه به شهرداری تعلق دارد و زمین اجرای این طرح اکنون در مرحله تغییر کاربری است.

مقتومی اضافه کرد: نیاز به احداث این نمایشگاه در مراغه احساس می‌شود و می‌تواند مزیت های اقتصادی قابل توجهی برای شهرستان داشته باشد.

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پارک معلم 

شهردار مراغه با بیان اینکه شهرداری اخیرا ۲ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی پارک معلم مراغه هزینه کرده، اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز با صرف ۱۸ میلیارد تومان، امکانات تفریحی در این پارک ایجاد می‌کند. 

پل راه‌آهن در میدان بسیج آماده افتتاح است

شهردار مراغه با بیان اینکه پل راه‌آهن در میدان بسیج مراغه تکمیل شده و اکنون آماده افتتاح است، اظهار داشت: المان‌های کناری این پل نصب شده و به زودی عملیات خط‌کشی آن نیز انجام می‌شود. 

ایجاد دو سامانه نرم‌افزاری با هدف شفافیت در شهرداری مراغه 

شهردار مراغه بیان کرد: با هدف گسترش شفافیت مالی و اداری در شهرداری مراغه دو سامانه نرم‌افزاری در حال ایجاد است که سامانه نرم‌افزاری شهری و املاک شهرداری از جمله آنهاست. 

به گفته «مقتومی» علاوه بر آن سامانه نرم‌افزاری مالی اداری و انبارگردانی شهرداری نیز به زودی تکمیل، و با بهره‌گیری از آن درآمد و هزینه شهرداری به صورت آنلاین مشخص می‌شود. 

مخزن هزار مترمکعبی آب در گلشن زهرا (س) ایجاد می‌شود

شهردار مراغه بیان کرد: احداث مخزن یکهزار مترمکعبی گلشن زهرا (س) از جمله طرح‌های در دست اجرای شهرداری مراغه برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز منطقه پهرآباد و از جمله محوطه طرح اقدام ملی مسکن است. 

مقتومی اضافه کرد: این طرح در سال جاری عملیاتی می‌شود تا اهالی منطقه از سرانه مناسب فضای سبز بهره‌مند شوند. 

به گزارش ایرنا شهردار مراغه در این جلسه با توجه به کمبود وقت به طور خلاصه به برخی از اقدامات عمرانی مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد؛ طرح‌هایی که به ندرت در رسانه‌ها یا حتی سایت شهرداری مراغه درج، و تنها در برخی موارد به انتشار چند عکس بدون شرح از آنها طی ماه‌های گذشته بسنده شده است.

به عقیده بسیاری از اصحاب رسانه نیز اطلاع‌رسانی در شهرداری مراغه طی ماه‌های اخیر با روند بسیار کندی دنبال شده است و گزارش «مقتومی» از طرح‌های عمرانی متعدد نیز همین ضعف را به خوبی نشان می‌دهد.

برچسب‌ها شهرداری مراغه تاکتیک اطلاع رسانی طرح های عمرانی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه طرح های عمرانی شهرداری مراغه طرح های عمرانی مراغه مجموعه مدیریت شهری سامانه نرم افزاری مراغه در سال جاری شهردار مراغه شهردار مراغه میلیارد تومان شهرداری مراغه اجرای این طرح سرمایه گذاری طرح ساماندهی آسفالت ریزی مراحل نهایی میدان بسیج بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در ادامه نهضت آسفالت معابر پرتردد اهواز، عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان صنایع با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: خیابان صنایع با توجه به نزدیکی به شرکت‌های صنعتی، بیمارستان شهید بقایی و جاده خرمشهر یکی از پرترددترین معابر شهر اهواز است که در مراحل پایانی زیرسازی و آسفالت قرار دارد.

وی افزود: مساحت کل معبر ۲۱۷۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات زیرسازی و آسفالت آن آغاز شد، در حال حاضر اکیپ‌های اجرایی در دو مسیر رفت و برگشت (به عرض ۱۲ متر) به صورت هم زمان عملیات جدول‌گذاری به طول ۳۸۰۰ متر را انجام می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصد پروژه احداث خیابان صنایع تصریح کرد: عملیات زیرسازی رو به اتمام است، آسفالت معبر طی روزهای آینده آغاز می‌شود و ابتدای خرداد ضمن تکمیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 750697

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد